Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Led argiztapenari buruzko hausnarketa artean: Dario Urzayk sortutako Behatzailearen sabela (Arreta-atalasea) (Afterimages) (2011) artelanaren zaharberritze-prozesuaren azterketa eta honek eragindako ikerketa- eta sorkuntza-prozesua

  • Autores: Arturo Cancio Ferruz, Jabier Martínez López
  • Localización: Ausart aldizkaria: arte ikerkuntzarako aldizkaria = journal for research in art = revista para la investigación en arte, ISSN 2340-8510, ISSN-e 2340-9134, Vol. 9, Nº. 2, 2021 (Ejemplar dedicado a: Arte garaikidearen eta haren kontserbazioaren inguruko gogoeta eta jokaerak. Erronka berriak, hurbilketa berriak = Reflexiones y prácticas en torno al arte contemporáneo y su conservación. Nuevos retos, nuevos planteamientos), págs. 127-142
  • Idioma: euskera
  • Títulos paralelos:
    • About the use of led lighting in art: the analysis of the restoration of The Observer's Belly (Threshold of Attention) (Afterimages) (2011) by Dario Urzay as a trigger for a research-creation process
  • Enlaces
  • Resumen
    • euskara

      Testu honek led argiztapenak artean duen erabilera du ardatz. Gai horri buruzko literatura berrikusi ondoren, ikerketa gehienek led argiztapena erabiltzearen alderdi teknikoak dituztela hizpide ondorioztatu dugu. Gehien bat, artelanek erakusketa-espazioetan jasotzen duten argiztapena aztertzen dute eta ikusgai dauden obrak behar bezala argiztatzearekin, energia aurreztearekin edota prebentziozko kontserbazioarekin lotutako ikuspegiak nagusi dira. Artelanen zaharberritze-prozesuetan led argiztapena erabiltzeak dituen egiturazko inplikazioei buruzko ikerketa askorik ez dugu aurkitu, ordea. Hori dela eta, eta erakusketa-espazioetan led argiztapenaren egungo egoera aurkeztu ondoren, Dario Urzayren Behatzailearen sabela (Arreta-atalasea) (Afterimages) (2011) artelanaren zaharberritze-prozesuan sakondu eta azterketa kritikoa garatuko dugu. Azkenik, konklusio gisa, azterketa honen ondorioz hasitako ikerketa- eta sorkuntza-prozesua aurkeztu eta azalduko dugu.

    • English

      This text revolves around the use of led lighting in art. After reviewing the existing literature on the matter, we found that a large majority focus mainly on technical aspects regarding lighting works of art in exhibition spaces. The approaches related to the correct lighting of the exhibited works, energy-saving, or preventive conservation stand out. However, we have not found many case studies which analyzed the structural implications of led lighting in the restoration of artworks. For this reason, after presenting the current state of led lighting in exhibition spaces, we highlight and critically analyze the restoration process of The belly of the observer (Threshold of attention) (Afterimages) (2011) by Darío Urzay. Finally, we propose and describe, by way of conclusion, a research-creation process initiated as a result of such analysis.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno