InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
The relationship between primary school children’s inhibition and the processing of rational numbers
Karen De Keersmaeker, Jo Van Hoof, Wim Van Dooren
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 38, Nº 4, 2023, págs. 1527-1549
The early development of proportional reasoning: A longitudinal study of 5- to 8-year-olds
Elien Vanluydt, Lieven Verschaffel, Wim Van Dooren
Journal of educational psychology, ISSN-e 1939-2176, ISSN 0022-0663, Vol. 114, Nº. 6, 2022, págs. 1343-1358
Early stages of proportional reasoning: A cross-sectional study with 5- to 9-year-olds
Elien Vanluydt, Tine Degrande, Lieven Verschaffel, Wim Van Dooren
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 35, Nº 3, 2020, págs. 529-547
Various ways to determine rational number size: An exploration across primary and secondary education
Juan Manuel González Forte, Ceneida Fernández Verdú, Jo Van Hoof, Wim Van Dooren
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 35, Nº 3, 2020, págs. 549-565
Beyond additive and multiplicative reasoning abilities: How preference enters the picture
Tine Degrande, Lieven Verschaffel, Wim Van Dooren
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 33, Nº 4, 2018, págs. 559-576
Number sense in the transition from natural to rational numbers
Jo Van Hoof, Lieven Verschaffel, Wim Van Dooren
British journal of educational psychology, ISSN 0007-0998, Vol. 87, Nº. 1, 2017, págs. 43-56
The power of refutational text: Changing intuitions about the interpretation of box plots
Stephanie Lem, Patrick Onghena, Lieven Verschaffel, Wim Van Dooren
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 32, Nº 4, 2017, págs. 537-550
Tinne Dewolf, Wim Van Dooren, Lieven Verschaffel
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 32, Nº 3, 2017, págs. 335-351
Interpreting histograms. As easy as it seems?
Stephanie Lem, Patrick Onghena, Lieven Verschaffel, Wim Van Dooren
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 29, Nº 4, 2014, págs. 557-575
Salvador Llinares Ciscar, Ceneida Fernández Verdú, Wim Van Dooren, Dirk De Bock, Lieven Verschaffel
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 27, Nº 3, 2012, págs. 421-438
Dirk De Bock, Johan Deprez, Wim Van Dooren, Michel Roelens, Lieven Verschaffel
Journal for research in mathematics education, ISSN 0021-8251, Vol. 42, Nº 2, 2011, págs. 109-126
Conceptualizing, investigating, and enhancing adaptive expertise in elementary mathematics education
Lieven Verschaffel, Koen Luwel, Joke Torbeyns, Wim Van Dooren
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 24, Nº 3, 2009, págs. 335-359
Students' overuse of proportionality on missing-value problems: how numbers may change solutions
Wim Van Dooren, Dirk De Bock, Marleen Evers, Lieven Verschaffel
Journal for research in mathematics education, ISSN 0021-8251, Vol. 40, Nº 2, 2009, págs. 187-211
Utilizar las matemáticas para resolver problemas reales
Santiago Vicente Martín, Wim Van Dooren, Lieven Verschaffel
Culture and Education, Cultura y Educación, ISSN-e 1578-4118, ISSN 1135-6405, Vol. 20, Nº 4, 2008 (Ejemplar dedicado a: Aprendizaje de las matemáticas y práctica educativa), págs. 391-406
The Linear Imperative: An Inventory and Conceptual Analysis of Students' Overuse of Linearity
Wim Van Dooren, Dirk De Bock, Dirk Janssens, Lieven Verschaffel
Journal for research in mathematics education, ISSN 0021-8251, Vol. 39, Nº 3, 2008, págs. 311-342
Pupils' over-reliance on linearity: A scholastic effect?
Wim Van Dooren, Dirk De Bock, Dirk Janssens, Lieven Verschaffel
British journal of educational psychology, ISSN 0007-0998, Nº. 2, 2007, págs. 307-321
Desarrollo de destrezas adaptativas:: ¿una meta factible y valiosa para la eduación (primaria) de las matematicas?
Lieven Verschaffel, Koen Luwel, Joke Torbeyns, Wim Van Dooren
Ciencias Psicológicas, ISSN 1688-4094, ISSN-e 1688-4221, Año 1, Nº. 1, 2007, págs. 27-35
La búsqueda de las raíces de la ilusión de linealidad
Wim Van Dooren, Dirk De Bock, Lieven Verschaffel
Indivisa: Boletín de estudios e investigación, ISSN-e 2254-5972, ISSN 1579-3141, Nº. Extra 4, 2006 (Ejemplar dedicado a: VII Seminario de Investigación en Pensamiento Numérico y Algebraico (PNA)), págs. 115-138
Dirk De Bock, An Hessels, Dirk Janssens, Lieven Verschaffel, Wim Van Dooren
Cognition and instruction, ISSN 0737-0008, Vol. 23, Nº 1, 2005, págs. 57-86
Dirk De Bock, Lieven Verschaffel, An Hessels, Dirk Janssens, Wim Van Dooren
Learning and instruction: The journal of the European Association for Research on Learning and Instruction, ISSN 0959-4752, Nº. 5, 2004, págs. 485-501
Pietro Pomponazzi: "Utrum anima sit mortalis vel immortalis"
Wim Van Dooren
Nouvelles de la Republique des Lettres, ISSN 0392-2332, Nº 1-2, 1989, págs. 71-136
Juan Manuel González Forte, Ceneida Fernández Verdú, Jo Van Hoof, Wim Van Dooren
Investigación en Educación Matemática XXIV / coord. por Pascual David Diago Nebot, D. F. Yañez, María Teresa González Astudillo, D. Carrillo, 2021, ISBN 978-84-09-32184-1, págs. 319-326
Juan Manuel González Forte, Cristina Fernández Navarro, Jo Van Hoof, Wim Van Dooren
Investigación en Educación Matemática XXIII / coord. por José María Marbán Prieto, Matías Arce Sánchez, Ana Maroto Sáez, José María Muñoz Escolano, Ángel Alsina i Pastells, 2019, ISBN 978-84-09-16492-9, págs. 363-372
The framework theory approach applied to mathematics learning
Xenia Vamvakoussi, Stella Vosniadou, Wim Van Dooren
International handbook of research on conceptual change / coord. por Stella Vosniadou, 2013, ISBN 978-0-415-89882-9, págs. 305-321
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados