InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Bringing CERN to classrooms: Learning about ALICE with AR and LEGO
Atakan Çoban, Sascha Mehlhase, Laura Fabbietti, Stephan Koenigstorfer, Jochen Kuhn, Jochen Weller, Christoph Hoyer, Max Warkentin, Aishwarya Girdhar
The Physics Teacher, ISSN 0031-921X, Vol. 62, Nº. 4, 2024, págs. 310-311
A Dynamic Electron Model for Teaching Electric Circuits
Fabian Beil, Michael Thees, Sebastian Kapp, Jochen Kuhn
The Physics Teacher, ISSN 0031-921X, Vol. 61, Nº. 1, 2023, págs. 10-14
Hands-on Experiment for Modeling the Baumgartner Jump Using Free-Fall Kinematics with Drag
Alexander Gössling, Sebastian Becker, Jochen Kuhn
The Physics Teacher, ISSN 0031-921X, Vol. 59, Nº. 2, 2021, págs. 111-113
Augmenting the thermal flux experiment: A mixed reality approach with the HoloLens
M. P. Strzys, S. Kapp, M. Thees, Jochen Kuhn, P. Lukowicz, P. Knierim, A. Schmidt
The Physics Teacher, ISSN 0031-921X, Vol. 55, Nº. 6, 2017, págs. 376-377
Video analysis on tablet computers to investigate effects of air resistance
Sebastian Böcker, Pascal Klein, Jochen Kuhn
The Physics Teacher, ISSN 0031-921X, Vol. 54, Nº. 7, 2016, págs. 440-441
Harmonic Resonances in Metal Rods – Easy Experimentation with a Smartphone and Tablet PC
Michael Hirth, Sebastian Gröber, Jochen Kuhn, Andreas Müller
The Physics Teacher, ISSN 0031-921X, Vol. 54, Nº. 3, 2016, págs. 163-167
Going nuts: Measuring free-fall acceleration by analyzing the sound of falling metal pieces
Florian Theilmann, Jochen Kuhn, Patrik Vogt
The Physics Teacher, ISSN 0031-921X, Vol. 54, Nº. 3, 2016, págs. 182-183
Tunnel pressure waves – A smartphone inquiry on rail travel
Andreas Müller, Michael Hirth, Jochen Kuhn
The Physics Teacher, ISSN 0031-921X, Vol. 54, Nº. 2, 2016, págs. 118-119
Cracking knuckles ¿ A smartphone inquiry on bioacoustics
Andreas Müller, Patrik Vogt, Jochen Kuhn, Marcus Müller
The Physics Teacher, ISSN 0031-921X, Vol. 53, Nº. 5, 2015, pág. 307
Determining ball velocities with smartphones
Patrik Vogt, Jochen Kuhn, Denisº Neuschwander
The Physics Teacher, ISSN 0031-921X, Vol. 52, Nº. 6, 2014, pág. 376
Angular velocity and centripetal acceleration relationship
Martin Monteiro, Cecilia Cabeza, Arturo C. Marti, Patrik Vogt, Jochen Kuhn
The Physics Teacher, ISSN 0031-921X, Vol. 52, Nº. 5, 2014, págs. 312-313
Analyzing the acoustic beat with mobile devices
Jochen Kuhn, Patrik Vogt, Michael Hirth
The Physics Teacher, ISSN 0031-921X, Vol. 52, Nº. 4, 2014, págs. 248-249
Analyzing collision processes with the smartphone acceleration sensor
Patrik Vogt, Jochen Kuhn
The Physics Teacher, ISSN 0031-921X, Vol. 52, Nº. 2, 2014, págs. 118-119
Analyzing elevator oscillation with the smartphone acceleration sensors
Jochen Kuhn, Patrik Vogt, Andreas Müller
The Physics Teacher, ISSN 0031-921X, Vol. 52, Nº. 1, 2014, págs. 55-56
Acoustic measurements of bouncing balls and the determination of gravitational acceleration
Oliver Schwarz, Patrik Vogt, Jochen Kuhn
The Physics Teacher, ISSN 0031-921X, Vol. 51, Nº. 5, 2013, pág. 312
Analyzing radial acceleration with a smartphone acceleration sensor
Patrik Vogt, Jochen Kuhn
The Physics Teacher, ISSN 0031-921X, Vol. 51, Nº. 3, 2013, pág. 182
Analyzing acoustic phenomena with a smartphone microphone
Jochen Kuhn, Patrik Vogt
The Physics Teacher, ISSN 0031-921X, Vol. 51, Nº. 2, 2013, pág. 118
Jochen Kuhn, Patrik Vogt
The Physics Teacher, ISSN 0031-921X, Vol. 51, Nº. 1, 2013, pág. 6
Patrik Vogt, Jochen Kuhn
The Physics Teacher, ISSN 0031-921X, Vol. 50, Nº. 7, 2012, pág. 439
Analyzing simple pendulum phenomena with a smartphone acceleration sensor
Patrik Vogt, Jochen Kuhn
The Physics Teacher, ISSN 0031-921X, Vol. 50, Nº. 7, 2012, pág. 439
Determining the speed of sound with stereo headphones
Patrik Vogt, Jochen Kuhn
The Physics Teacher, ISSN 0031-921X, Vol. 50, Nº. 5, 2012, pág. 308
Analyzing free fall with a smartphone acceleration sensor
Patrik Vogt, Jochen Kuhn
The Physics Teacher, ISSN 0031-921X, Vol. 50, Nº. 3, 2012, pág. 182
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados