InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Evaluation of the temporal impact of a leadership development program in higher education
Asia Zulfqar, Martin Valcke, Bashir Hussain, Geert Devos
Innovations in education and teaching international, ISSN 1470-3297, Vol. 61, Nº 2, 2024, págs. 213-227
Enhancing lecture comprehension in English medium of instruction: a case study of an international business management programme in Belgium
Marcelo Kremer, Martin Valcke
Journal of Management and Business Education, ISSN-e 2605-1044, Vol. 7, Nº. 1, 2024, págs. 155-173
¿Cuál es el estado del arte de la aplicación de Design Thinking en la educación superior?: una revisión de alcance de la literatura
Sharon Guaman-Quintanilla, Katherine Chiluiza García, Ariana Bravo Matamoros, Patricia Everaert, Martin Valcke
Aula abierta, ISSN 0210-2773, Vol. 51, Nº 4, 2022 (Ejemplar dedicado a: Avances en investigación educativa (quater)), págs. 319-328
Collaborative learning groups’ adoption of shared metacognitive regulation: Examining the impact of structuring versus reflection-provoking support and its relation with group performance
Liesje De Backer, Hilde Van Keer, Martin Valcke
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 36, Nº 4, 2021, págs. 1075-1094
Pedagogical content knowledge: a systematic review of Chinese language pronunciation teaching in the CFL context
Linghong Li, Martin Valcke, Bart Dessein, Linda Badan, Christoph Anders
Foreign language annals, ISSN 0015-718X, Vol. 54, Nº. 2, 2021, págs. 525-557
Professional development initiatives for university teachers:: Variables that influence the transfer of learning to the workplace
Christian Jaramillo Baquerizo, Martin Valcke, Ruben Vanderlinde
Innovations in education and teaching international, ISSN 1470-3297, Vol. 56, Nº 3, 2019, págs. 352-362
Jessica Castillo, Ilse Derluyn, Martin Valcke
Maskana, ISSN 1390-6143, ISSN-e 2477-8893, Vol. 10, Nº. 2, 2019, págs. 21-31
Fomentando la alfabetización ética de los adolescentes en publicidad en Educación Secundaria
Britt Adams, Tammy Schellens, Martin Valcke
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, ISSN 1134-3478, Nº 52, 2017 (Ejemplar dedicado a: Cerebro social e inteligencia conectiva), págs. 93-103
Liesje De Backer, Hilde Van Keer, Martin Valcke
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 32, Nº 4, 2017, págs. 617-642
Players’ perspectives on the positive impact of video games: a qualitative content analysis of online forum discussions
Jeroen Bourgonjon, Geert Vandermeersche, Bram De Wever, Ronald Soetaert, Martin Valcke
New Media and Society, ISSN-e 1461-7315, Vol. 18, Nº. 8, 2016, págs. 1732-1749
Enseñar a los adolescentes los riesgos de las redes sociales: una propuesta de intervención en Secundari
Ellen Vanderhoven, Tammy Schellens, Martin Valcke
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, ISSN 1134-3478, Nº 43, 2014 (Ejemplar dedicado a: Prosumidores mediáticos), págs. 123-132
Student response system and how to make engineering students learn oral presentation skills
Luc De Grez, Martin Valcke
The International journal of engineering education, ISSN-e 0949-149X, Vol. 29, no. Extra 4, 2013, págs. 940-947
Johan Ferla, Martin Valcke, Gilberte Schuyten
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 25, Nº 4, 2010, págs. 519-536
Cultural differences in the perception of a social-constructivist e-learning environment.
Chang Zhu, Martin Valcke, Tammy Schellens
British journal of educational technology, ISSN 0007-1013, Vol. 40, Nº. 1, 2009, págs. 164-168
Luc De Grez, Martin Valcke, Irene Roozen
European journal of psychology of education, ISSN-e 1878-5174, ISSN 0256-2928, Vol. 24, Nº 3, 2009, págs. 293-306
Curricula and the use of ICT in education: Two worlds apart?
Jo Tondeur, Johan Van Braak, Martin Valcke
British journal of educational technology, ISSN 0007-1013, Vol. 38, Nº. 6, 2007, págs. 962-976
Fostering knowledge construction in university students through asynchronous discussion groups
Martin Valcke, Tammy Schellens
Computers and education: An international journal, ISSN 0360-1315, Nº. 4, 2006, págs. 349-370
Martin Valcke, Rob Martens
Computers and education: An international journal, ISSN 0360-1315, Nº. 1, 2006, págs. 1-5
Content analysis schemes to analyze transcripts of online asynchronous discussion groups: A review
T. Schellens, H. Van Keer, B. De Wever, Martin Valcke
Computers and education: An international journal, ISSN 0360-1315, Nº. 1, 2006, págs. 6-28
Collaborative Learning and ICT Tools
Martin Valcke
Educational technology: The magazine for managers of change in education, ISSN 0013-1962, Vol. 45, Nº. 5, 2005, págs. 13-16
C. Boel, Tijs Rotsaert, T. Schellens, Martin Valcke
EduLearn 21 Proceedings: 13th International Conference on Education and New Learning Technologies Online Conference. 5-6 July, 2021. / Edulearn (dir. congr.), 2021, ISBN 978-84-09-31267-2, págs. 7504-7513
Are Secondary Mathematics Student TeachersReady for the Profession?: a Multi-actorPerspective on Mathematics Student Teachers’Mastery of Related Competences
Laura Muñiz Rodríguez, Pedro Alonso Velázquez, Luis José Rodríguez Muñiz, Martin Valcke
The 11th International Conference on EUropean Transnational Educational: (ICEUTE 2020) / Álvaro Herrero Cosío (ed. lit.), Carlos Cambra Baseca (ed. lit.), Daniel Urda Muñoz (ed. lit.), Javier Sedano Franco (ed. lit.), Héctor Quintián Pardo (ed. lit.), Emilio Santiago Corchado Rodríguez (ed. lit.), 2021, ISBN 3-030-57798-8, págs. 3-10
Key influencing variables in developing english language listening skills in china
J.B. Yang, Martin Valcke
EDULEARN20 Proceedings: 12th International Conference on Education and New Learning TechnologiesOnline Conference. 6-7 July, 2020., 2020, ISBN 978-84-09-17979-4, págs. 7057-7062
A technical report on linking talis 2013 and pisa 2012: Developing a multi-level perspective on the student, teacher and school-level variables related to mathematics achievement
X. Liu, Martin Valcke, K. Yang Hansen, J. De Neve
EDULEARN20 Proceedings: 12th International Conference on Education and New Learning TechnologiesOnline Conference. 6-7 July, 2020., 2020, ISBN 978-84-09-17979-4, págs. 7147-7153
Does a flipped classroom approach work in English as a foreign language (EFL) courses?
J.B. Yang, Martin Valcke
Edulearn 18. 10th International Conference on Education and New Learning Technology: (Palma, 2nd-4th of July, 2018). Conference proceedings / coord. por Luis Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres, 2018, ISBN 978-84-09-02709-5, págs. 4298-4303
Laura Muñiz Rodríguez, Pedro Alonso Velázquez, Luis José Rodríguez Muñiz, Martin Valcke
Investigación en Educación Matemática XXII / coord. por Luis José Rodríguez Muñiz, Laura Muñiz Rodríguez, Álvaro Aguilar González, Pedro Alonso Velázquez, Francisco Javier García García, Alicia Bruno Castañeda, 2018, ISBN 978-84-17445-11-9, pág. 647
Percepciones sobre las competencias del futuro profesorado de matemáticas en educación secundaria
Laura Muñiz Rodríguez, P. Alonso, Luis José Rodríguez Muñiz, Martin Valcke
Investigación en Educación Matemática XXI / coord. por José María Muñoz Escolano, Alberto Arnal Bailera, Pablo Beltrán Pellicer, María Luz Callejo de la Vega, José Carrillo, 2017, ISBN 978-84-16723-42-3, págs. 357-366
Validación de un instrumento para evaluar el máster en formación del profesorado: estudio piloto en la especialidad de matemáticas
Laura Muñiz Rodríguez, P. Alonso, Luis José Rodríguez Muñiz, Martin Valcke
Investigación en Educación Matemática XX / coord. por Juan Antonio Macías García, Antonio Jiménez Fernández, José Luis González Marí, María Teresa Sánchez Compaña, Pedro Hernández Hernández, Catalina Fernández Escalona, Francisco José Ruiz Rey, Teresa Fernández Blanco, Ainhoa Berciano Alcaraz, 2016, ISBN 978-84-9747-948-6, págs. 377-386
Laura Muñiz Rodríguez, Pedro Alonso Velázquez, Luis José Rodríguez Muñiz, Martin Valcke
Innovación en la Educación Superior: desafíos y propuestas / Ramón Pérez Pérez (dir.), Alejandro Rodríguez Martín (dir.), Emilio Álvarez Arregui (dir.), 2015, ISBN 978-84-16046-85-0, págs. 219-226
¿Cuál es el perfil de los futuros profesores de matemáticas en Educación Secundaria?
Laura Muñiz Rodríguez, Pedro Alonso Velázquez, Teresa Fernández Blanco, Luis José Rodríguez Muñiz, Martin Valcke
Investigación en Educación Matemática XIX / coord. por Ceneida Fernández Verdú, Marta Molina, Núria Planas i Raig, 2015, ISBN 978-84-9717-385-8, pág. 575
Ict and innovation in assessment and evaluation
Martin Valcke
6 Congreso Iberoamericano, 4 Simposio Internacional de Informática Educativa, 7 Taller Internacional de Software Educativo [Archivo de ordenador] : IE-2002 : Vigo, 20, 21, 22 de Noviembre de 2002 / coord. por Manuel J. Fernández Iglesias, Martín Llamas Nistal, Luis E. Anido Rifón, 2002, ISBN 84-8158-227-1
Plass, Jan l.; Moreno, Roxana; Brunken, Roland (eds.). "Cognitive load theory"
Martin Valcke (res.)
Educational technology: The magazine for managers of change in education, ISSN 0013-1962, Vol. 51, Nº. 3, 2011, págs. 53-55
Es reseña de:
Cognitive load theory
Jan l. Plass, Roxana Moreno, Roland Brunken
Cambridge : Cambridge University Press, 2010
Initial education of future secondary mathematics teachers in Spain
Tesis doctoral dirigida por Luis José Rodríguez Muñiz (dir. tes.), Martin Valcke (codir. tes.), Pedro Alonso Velázquez (tut. tes.). Universidad de Oviedo (2017).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados