Google Scholar: cites
Dificultades de aprendizaje de los conceptos de carga y de campo eléctrico en estudiantes de bachillerato y universidad
Furió, Carles (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
Guisasola Aranzabal, Jenaro (Universidad del País Vasco. Departamento de Física Aplicada)

Data: 1998
Resum: This article tries to analyse what the students' principal learning difficulties on the concept of charge and electric field are. In this way, we have supposed certain parallels between learning difficulties in these concepts and the problems in their formation throughout history. We have carried out a short description of principal epistemological problems, and a design based on a questionnaire containing open questions and personal interviews of secondary and University students. The results obtained seem to indicate that the students have problems to interpret electrification phenomena, which are not easy to explain by a hydrostatic model of electric charge. Likewise, we have verified that few students significantly use the concept of electric field.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 16 n. 1 (1998) p. 131-146, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/83239
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v16-n1-furio-guisasola
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4148


16 p, 690.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-03-25, darrera modificació el 2022-09-28



   Favorit i Compartir