Google Scholar: cites
Hacia una teoría sobre las ideas científicas de los alumnos: influencia del contexto
Posada, José María de

Data: 1996
Resum: The different constructive psychological theories present some difficulties in order to explain and justify the results obtained by the researches carried out within the field named pupils'conceptions. In this paper we introduce a new psycho-pedagogical model which agglutinates the main elements of the constructive theories. With that aim, the declarative knowledge is subdivided in several memories: episodic, scholastic semantic and experiential semantic. The procedural knowledge of reasoning in scholastic analysis and experiential analysis methods. We show some examples that are analyzed from our theoretic model. Later, we stress the relationship between pupils'answers and the context in which those are activated, showing the utility of the model here proposed.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Concepcions dels alumnes ; Model psicopedagògic ; Corrent constructivista ; Coneixement declaratiu ; Coneixement procedural ; Memòria semàntica ; Memòria episòdica ; Memòria experimental ; Memòria academicista
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 303-314, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21461
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v14-n3-posada
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4206


12 p, 711.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2007-12-18, darrera modificació el 2022-02-19



   Favorit i Compartir