Temps d'Educació
2n semestre 2023
  • Suport institucional:
  • Maria Rosa Buxarrais (directora de l’Institut de Desenvolupament Professional–ICE), Mercedes Gracenea (cap de la Secció de Publicacions), Silvia Burset (degana de la Facultat d’Educació), Concepció Amat Miralles (vicerectora de Política Docent), Pilar Delgado Hito (vicerectora de Política Acadèmica i Qualitat) i Raúl Ramos Lobo (vicerector de Política d’Internacionalització)

  • Direcció:
  • Conrad Vilanou (Universitat de Barcelona)

  • Adjunt a direcció:
  • Enric Prats (Universitat de Barcelona)

  • Cap de Redacció:
  • Àngel Pascual (Universitat de Barcelona)

  • Compaginació i correcció de textos:
  • Cristina Fernández, Sofía Caballero i Serveis Lingüístics de la UB

    Temps d’Educació està subjecta a la llicència Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0). Podeu consultar la llicència completa a:
    Licencia de Creative Commons

    La revista no es fa responsable de les idees i opinions expressades en els articles.

    Per a enviament d'articles, consulteu la pàgina de Normes de publicació.

    La revista es publica amb periodicitat semestral.

    Els originals són avaluats habitualment per dos experts externs a la institució de l'autor/a en l’àrea de coneixement de la pedagogia, amb un sistema de revisió per parells i doble cec per tal d’assegurar l’anonimat d’autors i revisors. Quan sigui necessari, en produir-se una disparitat de criteris en els dos informants, es demanarà una tercera avaluació de l'article en qüestió a una persona externa a la institució de l'autor/a. Un cop feta l’avaluació, l’autor rebrà la resposta de la direcció de la revista, tant si l’article ha estat rebutjat com si ha estat acceptat, i indicant-ne, si és el cas, els canvis necessaris i els suggeriments de millora que indiquen els informes, així com altres criteris editorials de la revista que calgui adaptar. El període de tramitació de l'avaluació no superarà els tres mesos. Si escau, l’autor/a podrà tornar a presentar l’original, que serà novament avaluat. Totes les seccions requereixen avaluació.

    La revista va destinada al públic interessat en la teoria i la praxi de la pedagogia, les ciències de l’educació i la formació en tots els àmbits i nivell, des d'un punt de vista reflexiu i científic.

    Els articles poden estar escrits en català, castellà, anglès, francès, portuguès i italià.

    Dipòsit legal: B-23.289-2012
    ISSN: 2014-7627


 
 
Reflexions i assaigs
Navarro Zárate, Raúl; Salinas Fuentes, Héctor 


Resum
En aquest article plantegem pensar l’educació en relació amb la tolerància i la democràcia. Proposem que la vinculació de l’educació amb aquests dos conceptes requereix un exercici que ens permeti ser capaços de pensar més enllà de la nostra pròpia cultura, és a dir, sobrepassar-la, per propiciar una millora de la qualitat humana dels ciutadans. Per això proposem un recorregut i una reflexió estructurada a l’entorn de tres eixos, en què s'aborden, en un primer moment, les complexitats culturals i les polítiques del procés civilitzatori, i, en un segon moment, els precedents del viure democràtic i el viure tolerant, però en un context on ja no es compta amb models hegemònics que busquin resoldre els problemes de la convivència. Finalment, abordem el tema de l’educació mostrant la necessitat d’una educació vinculada a una certa saviesa que es dirimeix en el terreny de la pluralitat i la interfecundació de cultures.
Paraules clau: Filosofia de l’educació, Pedagogia democràtica, Educació i cultura, Interculturalitat, Antropologia pedagògica

Recepció de l'original: 02/12/2021
Acceptació de l'article: 01/09/2022