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El suministro europeo de materias primas críticas como tema sociocientífico en la enseñanza de química

    1. [1] Waldschule Hagen-Beverstedt (Alemania)
    2. [2] Departamento de Biología y Química. Universidad de Bremen; Instituto de Didáctica de la Ciencia. Bremen (Alemania)
  • Localización: Educació Química. EduQ, ISSN-e 2013-1720, ISSN 2013-1755, Nº. 31, 2022, págs. 33-39
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Europe’s supply of critical raw materials as a socioscientific issue in chemistry teaching
    • El subministrament europeu de matèries primeres crítiques com a tema sociocientífic a l’ensenyament de química
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Toda economía depende del suministro de materias primas. Algunas de ellas, las llamadas materias primas críticas (MPC), son escasas o solo se producen en unos pocos países, y pueden crear un riesgo en el suministro. La Unión Europea publica cada tres años una lista de MPC para la economía europea. Se describe un entorno de aprendizaje digital para que el alumnado pueda aprender sobre estas materias y cuestiones sociocientíficas, así como los resultados preliminares en las clases de química.

    • català

      Tota economia depèn del subministrament de matèries primeres. Algunes, les anomenades matèries primeres crítiques (MPC), són escasses o només es produeixen en uns quants països, i poden crear un risc en el subministrament. La Unió Europea publica cada tres anys una llista d’MPC per a l’economia europea. S’hi descriu un entorn d’aprenentatge digital perquè l’alumnat pugui aprendre sobre aquestes matèries i qüestions sociocientífiques, així com els resultats preliminars a les classes de química.

    • English

      Every economy depends on the supply of raw materials. Some raw materials, referred to as critical raw materials (CRM), are rare or only produced in a few countries, and this can create a supply risk. Every three years, the European Union publishes a list of these CRM for the European economy. This article describes a digital learning environment with which pupils can learn about these materials and socioscientific issues, and explains the results of the first experiences in chemistry classes.


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