Zhanna Verovkina, Iryna Martsinovska, Halyna Vasylieva, Natalia Savinova, Lesia Chopyk
In the article, the features of the organization of the educational process for pupils with special needs, the involvement of a wide range of educational services to improve academic achievement, and the development of the child's personality are considered.The article aims to identify the content, main criteria, and algorithms for organizing inclusive education for pupils with special needs. The attitudes of parents, educators, and social workers to the proposed system of inclusive education are revealed. The result of the work is an algorithm for introducing inclusive education, determining its effectiveness, and a positive assessment of the system's effectiveness by parents, social workers, and educators (11%, 13%, and 15%, respectively). In this context, it is promising to research and design specific examples of the organization of inclusive education management systems
En el artículo, se consideran las características de la organización del proceso educativo para alumnos con necesidades especiales, la participación de una amplia gama de servicios educativos para mejorar el rendimiento académico y el desarrollo de la personalidad del niño. El artículo tiene como objetivo identificar el contenido, los criterios principales y los algoritmos para organizar la educación inclusiva para alumnos con necesidades especiales. Se revelan las actitudes de padres, educadores y trabajadores sociales ante el sistema de educación inclusiva propuesto. El resultado del trabajo es un algoritmo para implantar la educación inclusiva, determinar su eficacia y una valoración positiva de la eficacia del sistema por parte de padres, trabajadores sociales y educadores (11%, 13% y 15%, respectivamente). En este contexto, es prometedor investigar y diseñar ejemplos concretos de organización de sistemas de gestión de la educación inclusiva.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados