Els cants de March els enuncia una veu que pensa i enraona, que emparaula la introspecció i que s'observa en el comportament. En aquest article proposo analitzar alguns aspectes d'aquest pensament (moral, teòric, psicoemotiu) a partir de la categoria lògica del temps.Més concretament, proposo les categories de la sincronia i la diacronia per abordar dues modalitats de l'experiència cognitiva del subjecte: la que racionalitza, separa i ordena segons el principi de la lògica clàssica, i la que observa una lògica alternativa, feta de simultaneïtats i compresències paradoxals.
The subject of the songs of Ausiàs March thinks, put into words with introspection and observes the behavior. In this article I propose to analyze some aspects of this thought (moral, theoretical, psychological and emotional) from the logical category of time. More specifically, I propose the categories of Synchrony and Diachrony to deal with two modalities of the cognitive experience of the subject: the one that rationalizes, separates and arranges the events according to the principles of classical logic, and the other that implies an alternative logic (which is made of simultaneous presence and paradoxical simultaneity).
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados