Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de The Mixed Model of Teachers’ Evaluation in Secondary Schools

Yury Frolov

  • español

    Las escuelas enfrentan la necesidad de crear un sistema de gestión del desempeño de los empleados docentes cuyas actividades son específicas, difíciles de formalizar y sometidas a experimentos con diferentes grados de éxito en todo el mundo. Este documento tratade la provisión y gestión de la evaluación de los profesores en las escuelas rusas basándose en la estructuración de los indicadores de evaluación de la actividad de los profesores en dos grupos: cualidades profesionales e indicadores de Las escuelas enfrentan la necesidad de crear un sistema de gestión del desempeño de los empleados docentes cuyas actividades son específicas, difíciles de formalizar y sometidas a experimentos con diferentes grados de éxito en todo el mundo. Este documento tratade la provisión y gestión de la evaluación de los profesores en las escuelas rusas basándose en la estructuración de los indicadores de evaluación de la actividad de los profesores en dos grupos: cualidades profesionales e indicadores de

  • English

    Schools face the need to create a system for managing the performance of teaching employees whose activities are specific, difficult to formalize, and subjected to experiments with different degrees of success throughout the world. This paper deals with providing and management of teacher’s evaluation in Russian schools. The purpose of the study is to develop a teacher evaluation model based on professional qualities and performance indicators. The results of the study were tested on the basis of a survey of teachers after the implementation of the proposed system of assessment tools and evaluation methods. According to teachers, the new system contributes to their continuous professional development and, therefore, to the sustainable development of the educational organization in a competitive environment. The proposed methodology for teachers' evaluation clarifies the general data and meets their expectations, expectations of students and management in terms of correspondence with the development strategies of educational organizations


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus