Constructs and methods for identifying patterns of interaction in mathematics classrooms

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/126492
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Constructs and methods for identifying patterns of interaction in mathematics classrooms
Autor/es: Simensen, Anita Movik | Huru, Hilja Lisa | Wagner, David | Andersson, Annica
Palabras clave: Mathematics education | Mathematics teaching
Fecha de publicación: 2022
Editor: PME | Universidad de Alicante
Cita bibliográfica: Simensen, Anita Movik, et al. “Constructs and methods for identifying patterns of interaction in mathematics classrooms”. In: Fernández, Ceneida, et al. (Eds.). Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Alicante, Spain, 18-23 of July of 2022. Alicante: PME, 2022. Vol. 1. ISBN 978-84-1302-175-1, pp. 213-214
Resumen: In this working group, we use data from our investigation of storylines available to minoritised mathematics students. We invite participants to reflect on their own research projects that investigate patterns of interaction. Together we consider the constructs of storylines and other alternatives, the challenges of identifying them, and the insights that become available due to our methodological choices.
URI: http://hdl.handle.net/10045/126492
ISBN: 978-84-1302-175-1
ISSN: 0771-100X
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Derechos: © 2022 left to authors
Revisión científica: si
Versión del editor: https://web.ua.es/pme45/
Aparece en las colecciones:PME 45 - Proceedings - Vol. 1

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnailproceedings-pme-45-vol1-14.pdf140,6 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.