Connecting early mathematical modeling with culturally responsive math teaching

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/126510
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Connecting early mathematical modeling with culturally responsive math teaching
Autor/es: Suh, Jennifer | Aguirre, Julia | Tate, Holly
Palabras clave: Mathematics education | Mathematics teaching
Fecha de publicación: 2022
Editor: PME | Universidad de Alicante
Cita bibliográfica: Suh, Jennifer; Aguirre, Julia; Tate, Holly. “Connecting early mathematical modeling with culturally responsive math teaching”. In: Fernández, Ceneida, et al. (Eds.). Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Alicante, Spain, 18-23 of July of 2022. Alicante: PME, 2022. Vol. 1. ISBN 978-84-1302-175-1, pp. 215-216
Resumen: This working group will focus on exchanging research around early mathematical modeling with attention to culturally responsive mathematics teaching with pedagogical practices that support optimal participation for diverse student groups. At each session, we will have participants explore ways mathematical modeling affords opportunities to develop three domains: students' knowledge and identities, rigor and support, and power and participation through modeling experiences situated in real world issues in students’ local communities
URI: http://hdl.handle.net/10045/126510
ISBN: 978-84-1302-175-1
ISSN: 0771-100X
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Derechos: © 2022 left to authors
Revisión científica: si
Versión del editor: https://web.ua.es/pme45/
Aparece en las colecciones:PME 45 - Proceedings - Vol. 1

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnailproceedings-pme-45-vol1-15.pdf189,5 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.