Unpacking of mathematical knowledge in lecturing: the mathematical practice of decompressing

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/126689
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Unpacking of mathematical knowledge in lecturing: the mathematical practice of decompressing
Autor/es: Surith, Dhanya
Palabras clave: Mathematics education | Mathematics teaching
Fecha de publicación: 2022
Editor: PME | Universidad de Alicante
Cita bibliográfica: Surith, Dhanya. “Unpacking of mathematical knowledge in lecturing: the mathematical practice of decompressing”. In: Fernández, Ceneida, et al. (Eds.). Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Alicante, Spain, 18-23 of July of 2022. Alicante: PME, 2022. Vol. 4. ISBN 978-84-1302-178-2, pp. 75-82
Resumen: This paper examines university mathematics lecturing using the theoretical frame of unpacking of mathematical knowledge. Unpacking is defined as the micro-level decompressing of mathematical knowledge in the practice of lecturing. Data from lecture observations and interviews of four research mathematicians are analysed. Results suggest that unpacking of mathematical knowledge is done for different mathematical and pedagogical purposes in lectures.
URI: http://hdl.handle.net/10045/126689
ISBN: 978-84-1302-178-2
ISSN: 0771-100X
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Derechos: © 2022 left to authors
Revisión científica: si
Versión del editor: https://web.ua.es/pme45/
Aparece en las colecciones:PME 45 - Proceedings - Vol. 4

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnailproceedings-pme45-vol4-010.pdf834,96 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.