Dialogic-dialectic mathematical argumentation

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/126692
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Dialogic-dialectic mathematical argumentation
Autor/es: Tan, Sheena
Palabras clave: Mathematics education | Mathematics teaching
Fecha de publicación: 2022
Editor: PME | Universidad de Alicante
Cita bibliográfica: Tan, Sheena. “Dialogic-dialectic mathematical argumentation”. In: Fernández, Ceneida, et al. (Eds.). Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Alicante, Spain, 18-23 of July of 2022. Alicante: PME, 2022. Vol. 4. ISBN 978-84-1302-178-2, pp. 99-106
Resumen: The importance of mathematical argumentation for learning is undeniable. Yet there seems to be an underlying complexity constituting a good mathematical argumentation, particularly in the context of classroom-based group work, where social goals as well as disciplinary ones are at play. This paper hopes to provide a better understanding on how we can study learners’ behaviour during collective argumentation to inform the teaching and learning of argumentation in mathematics. In particular, it highlights how the potential and value of two seemingly distinct perspectives of understanding argumentation - dialogic and dialectic - can be used in concert for a more comprehensive understanding of mathematics argumentation.
URI: http://hdl.handle.net/10045/126692
ISBN: 978-84-1302-178-2
ISSN: 0771-100X
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Derechos: © 2022 left to authors
Revisión científica: si
Versión del editor: https://web.ua.es/pme45/
Aparece en las colecciones:PME 45 - Proceedings - Vol. 4

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnailproceedings-pme45-vol4-013.pdf482,03 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.