Levels of generalization in the objectification of the recursion step

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/126612
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Levels of generalization in the objectification of the recursion step
Autor/es: Nannini, Bernardo | Telloni, Agnese I.
Palabras clave: Mathematics education | Mathematics teaching
Fecha de publicación: 2022
Editor: PME | Universidad de Alicante
Cita bibliográfica: Nannini, Bernardo; Telloni, Agnese Ilaria. “Levels of generalization in the objectification of the recursion step”. In: Fernández, Ceneida, et al. (Eds.). Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Alicante, Spain, 18-23 of July of 2022. Alicante: PME, 2022. Vol. 3. ISBN 978-84-1302-177-5, pp. 235-242
Resumen: In this study, we focus on the students’ objectification of the recursion step, intended as a process of generalization in the sense of Radford (2001). Building on Radford’s model, we elaborate levels of generalization of the recursion step and use them to analyze the processes activated by secondary school students during collaborative activities with geometric recursive sequences. The analysis allows us to identify different levels reached by the students in grasping the recursion step and their transitions between these levels.
URI: http://hdl.handle.net/10045/126612
ISBN: 978-84-1302-177-5
ISSN: 0771-100X
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Derechos: © 2022 left to authors
Revisión científica: si
Versión del editor: https://web.ua.es/pme45/
Aparece en las colecciones:PME 45 - Proceedings - Vol. 3

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnailproceedings-pme-45-vol3-30.pdf719,61 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.