Docència trilingüe a la Universitat d’Alacant

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/119463
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Docència trilingüe a la Universitat d’Alacant
Autor/es: Formigós Bolea, Juan Antonio | Dubová, Veronika | Mayans Martorell, Joan Cristòfor | Gallardo-Fuster, Víctor | Palmero, Mercedes
Grupo/s de investigación o GITE: Neurobiología del Sistema Visual y Terapia de Enfermedades Neurodegenerativas (NEUROVIS) | Digital Language Learning (DL2) | Genética Humana y de Mamíferos (GHM)
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Óptica, Farmacología y Anatomía | Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa
Palabras clave: Competència lingüística | Multilingüisme | Aprenentatge basat en problemes (ABP)
Área/s de conocimiento: Farmacología | Filología Inglesa
Fecha de publicación: 2021
Editor: Universidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educación
Cita bibliográfica: Formigós-Bolea, Juan Antonio, et al. "Docència trilingüe a la Universitat d’Alacant". En: Satorre Cuerda, Rosana (coord.). Redes de Investigación e Innovación en Docencia Universitaria. Volumen 2021 = Xarxes d'investigació i innovació en docència universitària. Volum 2021. Alacant: Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat d’Alacant, 2021. ISBN 978-84-09-29261-5, pp. 285-294
Resumen: La competència lingüística en diversos idiomes ha esdevingut essencial per augmentar l’ocupabilitat dels estudiants diplomats. Així, doncs, la formació dels estudiants ha d’incorporar el coneixement d’idiomes als objectius finals de cada titulació. Les universitats han desenvolupat estratègies per promoure la competència plurilingüe. Per a contribuir a una millor formació lingüística dels estudiants, en aquest treball s’exposen els resultats d’una experiència amb pràctiques en tres idiomes. Es tracta de pràctiques d’ordinador amb suposats casos clínics, que estan redactats fent servir en un mateix text el castellà, el català i l’anglés. L’experiència s’ha dut a terme en l’assignatura de Microbiologia i terapèutica de les infeccions oculars del grau d’Òptica i en l’assignatura d’Ús i abús de fàrmacs i drogues del grau de Criminologia. A partir dels resultats es conclou que l’experiència ha estat ben rebuda pels estudiants, que semblen oberts majoritàriament continuar fent activitats que combinen diferents llengües en una mateixa assignatura, encara que seria bo delimitar en treballs successius, en quina mesura s’han de combinar llengües en un mateix exercici o si seria millor utilitzar -per exemple- una llengua diferent en cada sessió. En una societat que tendeix al multilingüisme, sembla anacrònic restringir l’ús de les llengües a una per assignatura.
URI: http://hdl.handle.net/10045/119463
ISBN: 978-84-09-29261-5
Idioma: cat
Tipo: info:eu-repo/semantics/bookPart
Derechos: © De l’edició: Rosana Satorre Cuerda (Coord.), Asunción Menargues Marcilla, Rocío Díez Ros & Neus Pellín Buades (Eds.); del text: les autores i autors; d’aquesta edició: Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat d’Alacant
Versión del editor: http://hdl.handle.net/10045/119228
Aparece en las colecciones:Docencia - Redes ICE - Capítulos de Libros
INV - DL2 - Capítulos de Libros
INV - NEUROVIS - Capítulos de Libros

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailRedes-Investigacion-Innovacion-Docencia-Universitaria-2021_25.pdf7,38 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.