Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de The art of the Butterfly dance in the early film

Annamaria Poli

  • español

    The first hand-coloured early film produced by William K.L. Dickson and Thomas Alva Edison in 1895 is Annabelle Serpentine Dance: The subject is the choreography of the serpentine dance performed by the famous American dancer, Annabelle Moore. In 1897, two years later, Auguste and Louise Lumière also produced the early film titled Danse Serpentine, with the same subject. This film, no. 765 in their catalog, produced by an unknown camera operator shot the scene in Italy. Through these early films, the pioneers of cinema experimented with the technique of film colourization and presented to humanity, at the end of the eighteenth century, the colour on the picture in movement. These extraordinary films stage the relationship between the art of the dancing gesture in the development of the subject Butterfly and the poetic art of plastic movement in the space when all these elements become the spectacle. A visual show enhanced by the presence of colours that blend into each other in a choreographic narration offering great visual aesthetic impact, even after more than a century, an interdisciplinary significant experience on visual perception education.

  • English

    La primera película temprana coloreada a mano producida por William K.L. Dickson y Thomas Alva Edison en 1895 es Annabelle Serpentine Dance: El tema es la coreografía de la danza serpentina interpretada por la famosa bailarina estadounidense Annabelle Moore. En 1897, dos años después, Auguste y Louise Lumière también produjeron la primera película titulada Danse Serpentine, con el mismo tema. Esta película, no. 765 en su catálogo, producido por un operador de cámara desconocido, filmó la escena en Italia. A través de estas primeras películas, los pioneros del cine experimentaron con la técnica de la coloración cinematográfica y presentaron a la humanidad, a finales del siglo XVIII, el color en la imagen en movimiento. Estas extraordinarias películas escenifican la relación entre el arte del gesto danzarín en el desarrollo del tema Mariposa y el arte poético del movimiento plástico en el espacio donde todos estos elementos se convierten en espectáculo. Un espectáculo visual potenciado por la presencia de colores que se funden entre sí en una narración coreográfica que ofrece un gran impacto estético visual, incluso después de más de un siglo, una experiencia significativa interdisciplinar en la educación de la percepción visual.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus