Theatre exists since ancient civilizations. Throughout the evolution of theatre, communication has always been at its core, regardless of culture, place, or language. Communication seems to be the main target of languages. Ever since the beginning of humankind, communication has been instinctively verbal, non-verbal, and visual. I present an approach to the implementation of the theatre methodology in class in order to improve effective communication in EFL contexts, especially as spoken English is concerned. This dissertation aims to demonstrate how theatre can foster speaking skills in the class. The methodology implemented is based on carrousel and jigsaw techniques among others, with the main purpose of activating the class and favouring students’ brainstorming. The materials comprise the play The Key a rewritten play based on the short story The Bloody Chamber (Carter, 1979) and the classic fairy tale Bluebeard. This play has been adapted to the curriculum of 2B1 of the Common European Framework of Languages. It is an open play, allowing students to be creative and to develop critical thinking, particularly on gender issues and egalitarianism. Creativity is awaken through theatre methodology.
El teatro existe desde las civilizaciones más antiguas. A lo largo de la evolución del teatro, la comunicación siempre ha estado en su núcleo, independientemente de la cultura, el lugar o el idioma. De igual modo, la comunicación parece ser el principal objetivo de las lenguas. Desde el comienzo de la humanidad, la comunicación ha sido instintivamente verbal, no verbal y visual. Presento un acercamiento a la implementación de la metodología del teatro en clase, cuyo fin es mejorar la comunicación efectiva en contextos de inglés como lengua extranjera, especialmente en lo que se refiere al inglés hablado. Este artículo tiene como objetivo demostrar cómo el teatro puede fomentar las habilidades para hablar en la clase. La metodología implementada se basa en técnicas de carrusel y del jigsaw, entre otras, con el objetivo principal de activar la clase y favorecer la lluvia de ideas de los estudiantes. Los materiales constan de la obra The Key, una obra reescrita por mí basada en el cuento The Bloody Chamber (Carter, 1979) y el clásico cuento de hadas Bluebeard. Esta obra ha sido adaptada al plan de estudios de 2B1 del Marco Común Europeo de Lenguas. Es una obra abierta, que permite a los estudiantes ser creativos y desarrollar el pensamiento crítico, particularmente en cuestiones de género e igualdad. La creatividad se despierta a través de la metodología teatral
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