Google Scholar: cites
L'ensenyament i aprenentatge del català a adults
Álvarez Verger, Joana (Escola Oficial d'Idiomes Barcelona-Drassanes)
Estors Sastre, Laura (Universitat de Barcelona)
Pérez i Ventayol, Montserrat (Consorci per a la Normalització Lingüística)

Data: 2021
Resum: L'ensenyament del català a adults ha anat canviant en les últimes dècades. S'ha passat d'un alumnat homogeni de persones castellanoparlants provinent d'altres comunitats autònomes de l'Estat espanyol a una realitat d'aula molt diversa quant a procedències, llengües i experiències viscudes dels aprenents. Aquest canvi ha posat de manifest la necessitat de formació del professorat per adaptar-se a aquest nou context i les necessitats lingüístiques d'aquest públic tan heterogeni. Per fer front a aquesta diversitat, s'han implementat diferents pràctiques que afavoreixen que l'alumne esdevingui el centre de l'aprenentatge i aposten per una humanització i personalització de l'educació. Es potencien activitats significatives que permeten crear ponts amb la realitat de l'alumne fora de l'aula i donar resposta als seus objectius específics i interessos. La finalitat és capacitar l'alumne per ser un interlocutor competent en diversos àmbits.
Resum: The teaching of Catalan to adults has been changing in recent decades. We have moved from having a homogeneous group of Spanish-speaking students coming from other regions of Spain to a very diverse classroom reality in terms of backgrounds, languages and experiences of the learners. This change has highlighted the need for teacher training to adapt to this new context and the linguistic needs of this heterogeneous public. In order to cope with this diversity, different practices have been implemented to promote placing the learner at the center of learning process and a committed to the humanization and personalization of education. Meaningful activities are promoted to connect with the student's reality outside the classroom and to respond to their specific goals and interests. The aim is to enable the student to be a competent interlocutor in various areas and situations.
Resum: La enseñanza del catalán a adultos ha ido cambiando en las últimas décadas. Se ha pasado de un alumnado homogéneo, de personas castellanohablantes, procedentes de otras comunidades autónomas del Estado español, a una realidad de aula muy diversa en cuanto a procedencias, lenguas y experiencias vividas de los aprendices. Este cambio ha puesto de manifiesto la necesidad de formación del profesorado para adaptarse a este nuevo contexto y a las necesidades lingüísticas de este público tan heterogéneo. Para hacer frente a esta diversidad, se han implementado diferentes prácticas que favorecen que el alumnado sea el centro del aprendizaje y apuestan por una humanización y personalización de la educación. Se potencian actividades significativas que permiten crear puentes con la realidad del alumno fuera del aula y dar respuesta a sus objetivos específicos e intereses. La finalidad es capacitar el alumno para ser un interlocutor competente en distintos ámbitos.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Català llengua addicional ; Educació adults ; Català llengua segona ; Català llengua estrangera ; Catalan as an additional language ; Adults education ; Catalan as a second language ; Catalan as a foreign language ; Catalan lengua adicional ; Educación adultos ; Catalán segunda lengua ; Catalán lengua extranjera
Publicat a: CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 4 Núm. 2 (2021) , p. 71-76 (L'A-B-C de l'aprenentatge de continguts en contextos AICLE) , ISSN 2604-5613

Adreça original: https://revistes.uab.cat/clil/article/view/64
DOI: 10.5565/rev/clil.64


6 p, 515.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > CLIL. Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2021-07-31, darrera modificació el 2022-03-19



   Favorit i Compartir