Gamificació en fonaments físics de l’enginyeria en telecomunicació
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/111070
Título: | Gamificació en fonaments físics de l’enginyeria en telecomunicació |
---|---|
Autor/es: | Gallego, Sergi | Puerto, Daniel | Morales-Vidal, Marta | Ramirez, Manuel G. | Hernández Prados, Antonio | Beléndez, Augusto |
Grupo/s de investigación o GITE: | Holografía y Procesado Óptico | GITE - Física, Óptica y Telecomunicaciones |
Centro, Departamento o Servicio: | Universidad de Alicante. Departamento de Física, Ingeniería de Sistemas y Teoría de la Señal | Universidad de Alicante. Instituto Universitario de Física Aplicada a las Ciencias y las Tecnologías |
Palabras clave: | Ludificació/gamificació | Física | TIC | Abandonament |
Área/s de conocimiento: | Física Aplicada |
Fecha de publicación: | 2020 |
Editor: | Universitat d’Alacant. Institut de Ciències de l’Educació |
Cita bibliográfica: | Gallego Rico, Sergi, et al. "Gamificació en fonaments físics de l’enginyeria en telecomunicació". En: Roig-Vila, Rosabel (coord.). Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària. Convocatòria 2019-20 = Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2019-20. Alacant: Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat d’Alacant, 2020. ISBN 978-84-09-24478-2, pp. 335-342 |
Resumen: | Dins de la cerca de noves eines i enfocaments a les classes de fonaments físics, realitzar una ludificació o gamificació en l’activitat docent i ens hem decidit per utilitzar l’eina Kahoot. Aquesta eina digital permet realitzar test senzills que apareixen en pantalla amb quatre solucions possibles i els estudiants trien una d’elles mitjançant els seus telèfons. La pregunta es projecta en la pantalla i en el mòbil els estudiants veuen quatre símbols amb colors diferents per a marcar l’opció que estimen correcta. L’objectiu era introduir un xicotet test després de cada tema. El temari està compost de tres blocs temàtics. Els tres primers temes aborden la mecànica clàssica. Els dos següents la termodinàmica i els tres últims el camp elèctric i corrents. Al final es va decidir que els dos primers temes, cinemàtica i dinàmica tingueren un test únic i la resta tinguera un test de 5 preguntes per tema. Aquestes preguntes haurien de ser 90% conceptuals i només un 10% operatives de xicotets càlculs, sumes/restes multiplicacions/divisions senzilles. Hem realitzat enquestes per a analitzar el grau de satisfacció amb l’eina, perquè es va observar cert descontent per part de l’alumnat. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/111070 |
ISBN: | 978-84-09-24478-2 |
Idioma: | cat |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/bookPart |
Derechos: | © De l’edició: Rosabel Roig-Vila, Jordi M. Antolí Martínez, Rocío Díez Ros & Neus Pellín Buades; del text: les autores i autors; d’aquesta edició: Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat d’Alacant |
Versión del editor: | http://hdl.handle.net/10045/110633 |
Aparece en las colecciones: | Docencia - Redes ICE - Capítulos de Libros INV - GHPO - Capítulos de Libros GITE - FOT - Capítulos de Libros |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
Memories-Xarxes-I3CE-2019-20_46.pdf | 609,64 kB | Adobe PDF | Abrir Vista previa | |
Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.