Els professionals de l’educació social han de saber usar les TIC per assolir els seus objectius professionals, tant personals com d’acció comunitària. La tecnologia és una eina útil per consumir, criticar, crear i compartir missatges en l’àmbit digital. Però sabem qui ha creat els continguts que consumim? Qui són els autors en la xarxa? Existeixen, els reconeixem, en sabem el nom? Té cap importància reconèixer l’autoria? Exposarem com la figura de l’autor ha canviat. Com la seva preeminència a l’hora d’aportar significat als continguts s’ha desfet en favor del lector i del creador d’itineraris. En l’actualitat l’element cohesionador és la creació de significat. Qui vulgui incidir en l’entorn haurà de conèixer la lògica de la creació i consums de missatges, de significats. Saber destriar el gra de la palla, localitzar la informació que necessita, quan la necessita, més enllà dels continguts que es mouen per la pantalla fora del nostre control, de les nostres decisions.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados