Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Les cures del nadó: Les TIC al Cicle Formatiu de Cures d’Auxiliar d’Infermeria (CAI)

  • Autores: Carolina Campillo Campbell
  • Localización: V Jornades TIC i Educació: aprenentatge col·laboratiu en xarxa: Girona, 19 i 20 d'octubre de 2018 / coord. por Universitat de Girona, 2018, pág. 63
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Als Cicles Formatius de Grau Mig de Cures d’Auxiliar d’Infermeria (CFGM CAI) és infreqüent l’aplicació de les TIC en el procés d’aprenentatge del alumnes. Entre d’altres motius per l’enfocament eminentment pràctic del curs i per la notable quantitat de continguts que cal que assoleixin en només un any acadèmic ja que, a l’inici del següent, començaran les pràctiques en empresa. Es a dir, al cap d’un any, per a la majoria, serà l’entrada al món laboral. En conseqüència es posa l’accent a la part pràctica en detriment de les possibilitats de gamificació dels continguts teòrics. Tot i aquesta realitat, el món digital cada dia és més present i mirar d’encabir-hi unes pinzellades sempre els pot ajudar a afrontar amb més garanties d’èxit el seu futur. En aquest sentit he aprofitat el crèdit 4 Cures Bàsiques d’Infermeria Aplicades a l’Ésser Humà per aprofundir en les cures del nadó. El treball es realitza individualment i consta de dues parts: la primera fa referència a les característiques anatòmiques i fisiològiques del nounat i, la segona, en la proposta de cinc consells de la seva elecció per tenir cura del nadó. El treball es planteja en forma de repte per crear una guia pràctica a uns pares primerencs que acaben de tenir el primer bebè. El contingut teòric, presentació i disseny són avaluats pel professor sobre un total de 9 punts. El darrer punt és decisió de l’alumnat. Per fer-los partícips els alumnes presenten oralment el funcionament de la seva guia i expliquen els consells pràctics que han triat. El dos projectes més votats tindran un punt més a la nota. Un cop feta la votació es passa a comentar el perquè de les votacions assignades a fi de despertar un esperit crític del treball realitzat i aportació d’idees per quan hagin de preparar els crèdits de síntesi. Institut Alexandre Satorras (Mataró), Cicles Formatiu de Grau Mitjà de Cures d’Auxiliar d’Infermeria (CFGM CAI).


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno