Web of Science: 1 cites, Scopus: 2 cites, Google Scholar: cites
Entornos de aprendizaje digitales en el área de Empresa Informativa : "Gaming" e incidencia en actividades y evaluación
Pérez Serrano, María José (Universidad Complutense de Madrid)
Fernández Sande, Manuel (Universidad Complutense de Madrid)
Rodríguez Pallares, Miriam (Universidad Complutense de Madrid)

Títol variant: Digital Learning Environments in Media Business : Gaming and Impact on Activities and Evaluation
Títol variant: Entorns d'aprenentatge digitals en l'àrea d'Empresa Informativa : "Gaming" i incidència en activitats i avaluació
Data: 2020
Resum: La clase inversa -o flipped classroom (FC) en inglés- es un modelo pedagógico que transfiere el trabajo de determinados procesos de aprendizaje fuera del aula. En este contexto, Gaming y evaluación interactiva en los entornos de aprendizaje de Gestión de Medios (PIGE-On) es un proyecto de innovación que se basa en el desarrollo de un juego de simulación en la asignatura de Teoría de la Empresa Informativa, impartida en el primer curso de Periodismo de la Facultad de Ciencias de la Información de la Universidad Complutense de Madrid. Este trabajo explica, desde una metodología científica y una redacción basada en la deducción, cuáles son los fundamentos didácticos de la propuesta y cuáles han sido los efectos de la misma, entre ellos los resultados reflejados en el sistema de evaluación.
Resum: The flipped classroom (FC) is a pedagogical model that transfers the work of certain learning processes outside the classroom. In this context, Gaming and interactive evaluation in media management learning environments (PIGE-On) is an innovation project based on the development of a simulation game applied in a first-year Media Business course of the Bachelor's Degree in Journalism at the Complutense University of Madrid. Using a scientific methodology and a deductive writing model, this study explains the didactic foundations of the proposal and its effects, among them the learning outcomes as reflected in the assessment system.
Resum: La classe inversa (flipped classroom) és un model pedagògic que transfereix el treball de determinats processos d'aprenentatge fora de l'aula. En aquest context, Gaming i avaluació interactiva en els entorns d'aprenentatge de gestió de mitjans (PIGE-On) és un projecte d'innovació que es basa en el desenvolupament d'un joc de simulació en l'assignatura de Teoria de l'Empresa Informativa, de 1r de Periodisme, de la Facultat de Ciències de la Informació de la Universitat Complutense de Madrid. Aquest treball explica, des d'una metodologia científica i una redacció basada en la deducció, quins són els fonaments didàctics de la proposta i quins n'han estat els efectes, com ara els resultats reflectits en el sistema d'avaluació.
Nota: Este artículo se encuadra dentro del plan de difusión del Proyecto Innova-Docencia, núm. 71/2019, concedido por el Vicerrectorado de Calidad de la Universidad Complutense de Madrid.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Periodismo ; Gestión de medios ; Área de empresa informativa ; Metodologías de enseñanza-aprendizaje ; Innovación ; Evaluación ; Empresa informativa ; Media business ; Teaching-learning methodologies ; Innovation ; Gaming ; Assessment ; Metodologies d'ensenyament-aprenentatge ; Innovació ; Avaluació
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 62 (Juny 2020) , p. 111-130 (Articles) , ISSN 2340-5236

Adreça original: https://analisi.cat/article/view/v62-perez-fernandez-rodriguez
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/371329
DOI: 10.5565/rev/analisi.3288


pdf
20 p, 344.1 KB

epub
1.5 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2020-07-01, darrera modificació el 2022-06-13



   Favorit i Compartir