Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Recerca i disseny d’activitats innovadores, basades en la posada en marxa de competències d’estudi i aplicació de les noves normatives de l’edificació, com alternativa a l’estada en pràctiques d’arquitectura tècnica

    1. [1] Universitat Jaume I

      Universitat Jaume I

      Castellón, España

  • Localización: Projectes d'innovació educativa de la convocatòria 2009/10: actes de la IX Jornada de Millora Educativa de l’UJI i XI Jornada sobre aprenentatge cooperatiu / coord. por José Manuel Gil Beltrán, Miguel Ángel Fortea Bagán, 2011, ISBN 978-84-695-0300-3, págs. 201-208
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • El Pla d’estudis d’Arquitectura Tècnica de la Universitat Jaume I inclou l’assignatura d’Estada en Pràctiques (IB25), així com un Treball Fi de Carrera, ambdós integradors dels coneixements adquirits per l’alumne durant la carrera. Malgrat que els alumnes demanden majoritàriament realitzar aquesta estada en una empresa constructora, a peu d’obra, i elaborar un Projecte Fi de Carrera en el que documenten el treball realitzat des del punt de vista de les principals disciplines de la professió d’Arquitecte Tècnic, l’actual crisi econòmica ha provocat que l’oferta d’empreses on realitzar les pràctiques siga reduïda. D’altra banda, la proliferació de noves normatives, encapçalades pel Codi Tècnic de l’Edificació ha generat una important revolució en les exigències constructives, en molts casos encara desconegudes per les empreses constructores. Per aquest motiu des de la titulació, i en especial des de l’assignatura d’Estada en Pràctiques, s’han proposat diversos treballs acadèmicament dirigits, el que ha permès substituir l’Estada en Pràctiques per un treball autònom, pre-professional, i d’aplicació de la nova normativa a edificacions existents. Aquestos treballs han estat enfocats per tal d’integrar i complementar els continguts i competències de determinades assignatures obligatòries i optatives de la titulació, en les que es fa referència a les esmentades qüestions normatives. Per a dinamitzar l’assignatura d’Estada en pràctiques i obtenir una major rendibilitat a aquest treball, es va crear un curs al Aula Virtual. D’altra banda, alguns d’aquestos Treballs Acadèmicament Dirigits van servir com a introducció al Projecte Fi de Carrera.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno