Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Què hi ha en un like?: Continguts polítics en Facebook i Instagram en les eleccions autonòmiques valencianes de 2019

Silvia Marcos García, Nadia Viounnikoff Benet, Andreu Casero Ripollés

  • English

    Over the last few years, social networks such as Facebook and Instagram have become the preferred places for political communication. On the one hand, political actors have incorporated them into their strategy as a channel through which they can share their messages. On the other hand, users have a space where they can take part and show their interest in political issues. This paper examines posts on Facebook and Instagram by the main Valencian political parties and their respective leaders in the election campaign. We analysed the nature of the content and users’ ‘likes’ to reveal the functions and themes of the most popular posts and the use made of visual resources and interaction tools. The results show that the position of political actors influences the content with the most ‘likes’. While supporters of opposition parties are most pleased by critical messages, followers of pro-government parties prefer messages that focus on management success. At the same time, issues focusing on social policies and election campaign issues are those that generate the most ‘likes’ among the public. Likewise, both visual aids (such as photographs and videos), and hashtags and links help boost users’ approval.

  • català

    En els últims anys, xarxes socials com Facebook i Instagram s’han situat com els espais preferents de la comunicació política. D’una banda, els actors polítics han incorporat aquestes xarxes a la seua estratègia com un canal a través del qual compartir els seus missatges. D’altra banda, els usuaris hi troben un espai on participar i mostrar el seu interés per diferents qüestions polítiques. L’objectiu d’aquesta investigació és analitzar les publicacions difoses en Facebook i Instagram per part dels principals partits polítics valencians i els líders respectius en campanya electoral per tal de saber quines característiques tenen els continguts que més atenció han generat en els usuaris d’aquestes xarxes socials.

    Amb aquest objectiu, s’hi examinaran la funció i la temàtica dels posts, la presència de recursos visuals i l’ús d’eines d’interacció en les publicacions amb més likes. Els resultats demostren que la posició que ocupen els actors polítics influeix en l’èxit dels continguts entre el públic d’aquestes xarxes socials. Mentre que els seguidors dels partits en l’oposició prefereixen missatges crítics amb els adversaris polítics, els seguidors dels partits en el Govern són partidaris dels missatges focalitzats en els èxits aconseguits en la gestió. Paral·lelament, els temes centrats en polítiques socials i qüestions de campanya electoral són els que generen més likes entre el públic. Així mateix, la presència de recursos visuals, com fotografies o vídeos, d’una banda, i d’etiquetes i enllaços, de l’altra, afavoreix una reacció positiva dels usuaris.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus