Efficiency in the transformation of schooling into competences : a cross-country analysis using PIAAC data
Murillo, Inés P. (Universidad de Extremadura)
Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica)
Calero, Jorge, 1963- (Universitat de Barcelona)
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)

Publicació: Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2017
Descripció: 37 p.
Resum: This study (i) compares the competence levels of the adult population in a set of OECD countries; (ii) assesses the comparative efficiency with which the education system in each country transforms schooling into competences, distinguishing by educational level, and (iii) tracks the evolution of this efficiency by birth cohorts. Using PIAAC data, the paper applies standard parametric frontier techniques under two alternative specifications. The results obtained under both specifications are similar and identify Finland, Sweden, Denmark and Japan as being the most efficient and Spain, the United Kingdom, Italy, Ireland and Poland as the least efficient. The evolution of the efficiency levels by age cohorts shows that higher education is more efficient for younger cohorts, while lower and upper secondary education present a stable trend over cohorts.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Anglès
Col·lecció: Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP). Documents de treball de la Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
Col·lecció: XREAP ; 2017/11
Document: Working paper
Matèria: Competències bàsiques en educació ; Educació comparada ; Països de l'Organització de Cooperació i Desenvolupament Econòmic ; Competency based education ; Comparative education ; OECD countries



37 p, 985.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Estudis

 Registre creat el 2019-01-22, darrera modificació el 2022-07-09



   Favorit i Compartir