Una proposta per facilitar la lectura de textos poètics llatins
Fàbregas Salis, Pere (Universitat de Barcelona. Departament de Filologia Clàssica, Romànica i Semítica)
Data: |
2019 |
Resum: |
Es presenta una proposta didàctica per facilitar l'accés a la lectura de textos poètics llatins originals a estudiants de Batxillerat i dels primers cursos universitaris. Es proposa que l'accés a l'original es faci a partir d'una adaptació en forma de diàleg, que permet simplificar i glossar l'original. Es pretén donar eines als alumnes perquè puguin desenvolupar les seves capacitats com a lectors de qualsevol altre text literari. Com a mostra, es presenta l'adaptació d'una elegia d'Ovidi: Am. 1. 5. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Llengua: |
Català |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Didàctica ;
Literatura llatina ;
Adaptació de textos ;
Poesia llatina ;
Ovidi ;
Elegia |
Publicat a: |
Methodos, Núm. 4 (2019) , p. 47-62, ISSN 2013-682X |
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
MethodosArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2020-02-18, darrera modificació el 2021-08-07