El cànon escolar del còmic i de l'àlbum il·lustrat com a eina didáctica per als Graus d'Educació Infantil, Primària i Màster de Secundària
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/100109
Título: | El cànon escolar del còmic i de l'àlbum il·lustrat com a eina didáctica per als Graus d'Educació Infantil, Primària i Màster de Secundària |
---|---|
Autor/es: | Baile López, Eduard | Contreras-Llave, Natalia | Gallo-León, José-Pablo | Ortiz Hernández, Francisco Javier | Pérez Martín, Daniel | Pomares Puig, María Pilar | Sanchis Amat, Víctor Manuel | Serna-Rodrigo, Rocío | Soler-Quílez, Guillermo |
Grupo/s de investigación o GITE: | Literatura Catalana Medieval (LICATMED) | Adquisición y Enseñanza de Segundas Lenguas y Lenguas Extranjeras de la Universidad de Alicante (ACQUA) | Investigación y Formación Didáctica |
Centro, Departamento o Servicio: | Universidad de Alicante. Departamento de Filología Catalana | Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica | Universidad de Alicante. Biblioteca Universitaria |
Palabras clave: | Club de lectura | Foment lector | Premi Nacional del Còmic | Cànon didàctic | Còmic |
Área/s de conocimiento: | Filología Catalana | Didáctica de la Lengua y la Literatura |
Fecha de publicación: | 2019 |
Editor: | Universitat d’Alacant. Institut de Ciències de l’Educació |
Cita bibliográfica: | Baile López, E., et al. "El cànon escolar del còmic i de l'àlbum il·lustrat com a eina didáctica per als Graus d'Educació Infantil, Primària i Màster de Secundària". En: Roig-Vila, Rosabel (coord.). Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària. Convocatòria 2018-19 = Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2018-19. Alacant: Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat d’Alacant, 2019. ISBN 978-84-09-15746-4, pp. 1227-1232 |
Resumen: | Davant el desinterés lector generalitzat entre l’alumnat, a la qual cosa cal afegir les dificultats pel que fa a la interpretació crítica dels textos, en aquesta xarxa hem volgut implementar una experiència basada en el concepte de club de lectura com a eina per a tractar de regirar aquesta situació a partir, fonamentalment, de dos factors: d’una banda, la tria de còmics per a comprovar si una major varietat multimodal serveix com a eix motivador; d’una altra, el vessant socialitzador per a reforçar l’intercanvi d’idees. En aquest marc, òbviament, el docent hi juga un paper fonamental com a mediador, per la qual cosa hi hem pretés que l’experiència esdevinguera una plataforma per a l’establiment de criteris de conformació d’un cànon didàctic del còmic. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/100109 |
ISBN: | 978-84-09-15746-4 |
Idioma: | cat |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/bookPart |
Derechos: | © De l’edició: Rosabel Roig-Vila, Jordi M. Antolí Martínez, Asunción Lledó Carreres & Neus Pellín Buades; del text: les autores i autors; d’aquesta edició: Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat d’Alacant |
Versión del editor: | http://hdl.handle.net/10045/98908 |
Aparece en las colecciones: | Docencia - Redes ICE - Capítulos de Libros INV - LICATMED - Capítols de Llibres INV - ACQUA - Capítulos de Libros INV - IFD-DLL - Capítulos de Libros INV - ELEI_UA - Capítulos de Libros Institucional - Biblioteca Universitaria - Publicaciones |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
Memories-Xarxes-I3CE-2018-19-087.pdf | 1,07 MB | Adobe PDF | Abrir Vista previa | |
Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.