El cànon escolar del còmic i de l'àlbum il·lustrat com a eina didáctica per als Graus d'Educació Infantil, Primària i Màster de Secundària

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/100109
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: El cànon escolar del còmic i de l'àlbum il·lustrat com a eina didáctica per als Graus d'Educació Infantil, Primària i Màster de Secundària
Autor/es: Baile López, Eduard | Contreras-Llave, Natalia | Gallo-León, José-Pablo | Ortiz Hernández, Francisco Javier | Pérez Martín, Daniel | Pomares Puig, María Pilar | Sanchis Amat, Víctor Manuel | Serna-Rodrigo, Rocío | Soler-Quílez, Guillermo
Grupo/s de investigación o GITE: Literatura Catalana Medieval (LICATMED) | Adquisición y Enseñanza de Segundas Lenguas y Lenguas Extranjeras de la Universidad de Alicante (ACQUA) | Investigación y Formación Didáctica
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Catalana | Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica | Universidad de Alicante. Biblioteca Universitaria
Palabras clave: Club de lectura | Foment lector | Premi Nacional del Còmic | Cànon didàctic | Còmic
Área/s de conocimiento: Filología Catalana | Didáctica de la Lengua y la Literatura
Fecha de publicación: 2019
Editor: Universitat d’Alacant. Institut de Ciències de l’Educació
Cita bibliográfica: Baile López, E., et al. "El cànon escolar del còmic i de l'àlbum il·lustrat com a eina didáctica per als Graus d'Educació Infantil, Primària i Màster de Secundària". En: Roig-Vila, Rosabel (coord.). Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària. Convocatòria 2018-19 = Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2018-19. Alacant: Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat d’Alacant, 2019. ISBN 978-84-09-15746-4, pp. 1227-1232
Resumen: Davant el desinterés lector generalitzat entre l’alumnat, a la qual cosa cal afegir les dificultats pel que fa a la interpretació crítica dels textos, en aquesta xarxa hem volgut implementar una experiència basada en el concepte de club de lectura com a eina per a tractar de regirar aquesta situació a partir, fonamentalment, de dos factors: d’una banda, la tria de còmics per a comprovar si una major varietat multimodal serveix com a eix motivador; d’una altra, el vessant socialitzador per a reforçar l’intercanvi d’idees. En aquest marc, òbviament, el docent hi juga un paper fonamental com a mediador, per la qual cosa hi hem pretés que l’experiència esdevinguera una plataforma per a l’establiment de criteris de conformació d’un cànon didàctic del còmic.
URI: http://hdl.handle.net/10045/100109
ISBN: 978-84-09-15746-4
Idioma: cat
Tipo: info:eu-repo/semantics/bookPart
Derechos: © De l’edició: Rosabel Roig-Vila, Jordi M. Antolí Martínez, Asunción Lledó Carreres & Neus Pellín Buades; del text: les autores i autors; d’aquesta edició: Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat d’Alacant
Versión del editor: http://hdl.handle.net/10045/98908
Aparece en las colecciones:Docencia - Redes ICE - Capítulos de Libros
INV - LICATMED - Capítols de Llibres
INV - ACQUA - Capítulos de Libros
INV - IFD-DLL - Capítulos de Libros
INV - ELEI_UA - Capítulos de Libros
Institucional - Biblioteca Universitaria - Publicaciones

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailMemories-Xarxes-I3CE-2018-19-087.pdf1,07 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.