Anàlisi de la comprensió en estudiants de batxillerat del concepte de límit d’una funció en un punt

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/98660
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Anàlisi de la comprensió en estudiants de batxillerat del concepte de límit d’una funció en un punt
Autor/es: Pons Tomàs, Joan | Valls González, Julia | Llinares, Salvador
Grupo/s de investigación o GITE: Investigación y Formación Didáctica
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica
Palabras clave: Concepte de límit | Dificultats | Imatge del concepte | Modes de representació
Área/s de conocimiento: Didáctica de la Matemática
Fecha de publicación: sep-2019
Editor: Universitat d’Alacant. Institut de Ciències de l’Educació
Cita bibliográfica: Pons i Tomàs, Joan; Valls González, Julia; Llinares Ciscar, Salvador. “Anàlisi de la comprensió en estudiants de batxillerat del concepte de límit d’una funció en un punt”. En: XIII Jornades d’Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana. Innovació i Tecnologia en Educació Matemàtica. Alacant: Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat d’Alacant, 2019. ISBN 978-84-09-14773-1, pp. 155-172
Resumen: Aquest treball té com objectiu identificar i intentar comprendre les causes de les dificultats que els estudiants d’educació post-obligatòria tenen en la comprensió del límit d’una funció en un punt. Entrevistarem a 21 estudiants seleccionats entre 129 que respongueren a un qüestionari. Els resultats indiquen: 1) la lectura adequada de taules de dades i el càlcul de valors d’una funció afavoreix la compressió de la noció de límit; 2) la capacitat que faculta als estudiants per afirmar que el límit no existeix, quan les aproximacions laterals no coincideixen, evidencia una característica rellevant de la imatge del concepte de límit; i finalment 3) les imatges del concepte de límit dels estudiants estén associades a tres aspectes: a) al valor de la funció en el punt; b) el límit no es pot assolir; c) la gràfica de la funció passa pel punt.
URI: http://hdl.handle.net/10045/98660
ISBN: 978-84-09-14773-1
Idioma: cat
Tipo: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Derechos: © Universitat d’Alacant
Revisión científica: si
Versión del editor: http://hdl.handle.net/10045/98673
Aparece en las colecciones:XIII Jornades d’Educació Matemàtica - Libro de Actas
INV - IFD-DM - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailLLIBRE_JORNADES_MATEMATIQUES_13.pdf5,14 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.