Anàlisi de la comprensió en estudiants de batxillerat del concepte de límit d’una funció en un punt
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/98660
Título: | Anàlisi de la comprensió en estudiants de batxillerat del concepte de límit d’una funció en un punt |
---|---|
Autor/es: | Pons Tomàs, Joan | Valls González, Julia | Llinares, Salvador |
Grupo/s de investigación o GITE: | Investigación y Formación Didáctica |
Centro, Departamento o Servicio: | Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica |
Palabras clave: | Concepte de límit | Dificultats | Imatge del concepte | Modes de representació |
Área/s de conocimiento: | Didáctica de la Matemática |
Fecha de publicación: | sep-2019 |
Editor: | Universitat d’Alacant. Institut de Ciències de l’Educació |
Cita bibliográfica: | Pons i Tomàs, Joan; Valls González, Julia; Llinares Ciscar, Salvador. “Anàlisi de la comprensió en estudiants de batxillerat del concepte de límit d’una funció en un punt”. En: XIII Jornades d’Educació Matemàtica de la Comunitat Valenciana. Innovació i Tecnologia en Educació Matemàtica. Alacant: Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat d’Alacant, 2019. ISBN 978-84-09-14773-1, pp. 155-172 |
Resumen: | Aquest treball té com objectiu identificar i intentar comprendre les causes de les dificultats que els estudiants d’educació post-obligatòria tenen en la comprensió del límit d’una funció en un punt. Entrevistarem a 21 estudiants seleccionats entre 129 que respongueren a un qüestionari. Els resultats indiquen: 1) la lectura adequada de taules de dades i el càlcul de valors d’una funció afavoreix la compressió de la noció de límit; 2) la capacitat que faculta als estudiants per afirmar que el límit no existeix, quan les aproximacions laterals no coincideixen, evidencia una característica rellevant de la imatge del concepte de límit; i finalment 3) les imatges del concepte de límit dels estudiants estén associades a tres aspectes: a) al valor de la funció en el punt; b) el límit no es pot assolir; c) la gràfica de la funció passa pel punt. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/98660 |
ISBN: | 978-84-09-14773-1 |
Idioma: | cat |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/conferenceObject |
Derechos: | © Universitat d’Alacant |
Revisión científica: | si |
Versión del editor: | http://hdl.handle.net/10045/98673 |
Aparece en las colecciones: | XIII Jornades d’Educació Matemàtica - Libro de Actas INV - IFD-DM - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc. |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
LLIBRE_JORNADES_MATEMATIQUES_13.pdf | 5,14 MB | Adobe PDF | Abrir Vista previa | |
Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.