Web of Science: 3 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Consideraciones sobre la educación en prisión : un análisis de la realidad española a partir de la lectura de Stateville
Ruiz Cabello, Úrsula (Universitat Pompeu Fabra)
López-Riba, José María (Universitat Pompeu Fabra)

Títol variant: Consideracions sobre l'educació a la presó : una anàlisi de la realitat espanyola a partir de la lectura de Stateville
Títol variant: Remarks about education in prison : an analysis of the Spanish reality based on the reading of Stateville
Data: 2019
Resum: Este texto pertenece a una mesa redonda que ofrece un debate con James B. Jacobs, autor del clásico de la sociología de las prisiones Stateville: The penitentiary in mass society (1977), sobre la vigencia de su obra cuarenta años después. Este comentario tiene por objeto reflexionar en torno a las implicaciones de la educación en prisión a partir de la lectura de Stateville y del seminario que se impartió en la Universidad Pompeu Fabra para actualizar el debate sobre la monografía. En primer lugar, se expondrá el análisis de Jacobs acerca de la educación en prisión, subrayando la problemática de gestión que esta puede suponer. En segundo lugar, se apuntará la situación de la educación en las prisiones españolas. Para ello se señalarán los puntos en común con Stateville, se demostrarán los posibles beneficios que comporta la educación para los internos y, finalmente, se advertirá de las particularidades y precauciones que se deben considerar para poder garantizar el derecho a la educación a la población reclusa.
Resum: Aquest text pertany a una taula rodona que ofereix un debat amb James B. Jacobs, autor del clàssic de la sociologia de les presons Stateville: The penitentiary in mass society (1977), sobre la vigència de la seva obra quaranta anys després. Aquest comentari té per objecte reflexionar entorn de les implicacions de l'educació a la presó a partir de la lectura de Stateville i del seminari que es va impartir a la Universitat Pompeu Fabra per actualitzar el debat sobre la monografia. En primer lloc, s'exposarà l'anàlisi de Jacobs sobre l'educació a la presó, subratllant la problemàtica de gestió que aquesta pot suposar. En segon lloc, s'apuntarà la situació de l'educació a les presons espanyoles. Per a això s'assenyalaran els punts en comú amb Stateville, es demostraran els possibles beneficis que comporta l'educació per als interns i, finalment, s'advertirà de les particularitats i precaucions que s'han de considerar per poder garantir el dret a l'educació a la població reclusa.
Resum: This text forms part of a round table discussion with James B. Jacobs, author of the classic study on the sociology of prisons Stateville: The Penitentiary in Mass Society, and examines the validity of his work 40 years later. Specifically, the purpose of this commentary is to reflect on formal education in prison following the reading of Stateville and the seminar given at the University Pompeu Fabra aimed at revisiting the debate on Jacobs' work. The authors' analysis of education in prison is first presented, highlighting the management problems involved. The state of education in Spanish prisons, the points it shares with Stateville and the possible benefits of education for inmates are then discussed. Finally, particular aspects and precautions that must be considered in order to guarantee inmates' right to education are explored.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Prisión ; Educación ; Formación ; Gestión ; Presó ; Educació ; Formació ; Gestió ; Prison ; Education ; Training ; Management
Publicat a: Papers : revista de sociologia, Vol. 104 Núm. 3 (2019) , p. 593-600 (Debate) , ISSN 2013-9004

Adreça original: https://papers.uab.cat/article/view/v104-n3-ruiz-lopez
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Papers/article/view/358969
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Papers/article/view/v104-n3-ruiz-lopez
DOI: 10.5565/rev/papers.2639


8 p, 103.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Papers
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2019-04-30, darrera modificació el 2022-12-22



   Favorit i Compartir