Promoting student questioning in the learning of natural sciences
Almeida, Patrícia Albergaria (Universidade de Aveiro)
Coutinho, Maria João (Universidade de Aveiro)

Data: 2013
Resum: This work aims to analyze the written questions asked by 9th grade students in three different question-promoting strategies in the subject of Natural Sciences, in order to assess the cognitive level and the functions of these questions. For this purpose, a qualitative research was implemented. Students' written questions posed in the three strategies were collected. A close relationship was not found between the type of strategy and the cognitive level of the students' questions. Nevertheless, the percentage of closed questions decreased throughout the three strategies while the percentage of open questions increased.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Questioning ; Natural science ; Biology ; Teaching strategies ; Learning
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 54-59 (Innovacions didàctiques) , ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/295257


6 p, 166.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-06-06, darrera modificació el 2021-12-11



   Favorit i Compartir