Web of Science: 0 cites, Scopus: 2 cites, Google Scholar: cites
El profesorado de educación física y su visión sobre los conflictos en una escuela multicultural
Flores-Aguilar, Gonzalo (Universitat de Vic)
Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Soler Prat, Susanna (Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya)

Títol variant: El professorat d'educació física i la seva visió sobre els conflictes en una escola multicultural
Títol variant: Physical education teachers' vision of conflicts in a multicultural school
Data: 2019
Resum: Este trabajo revela las opiniones del profesorado de educación física sobre la imagen social de una escuela multicultural, a nivel de conflictividad, a partir de sus más de cinco años de experiencia laboral en escuelas con un índice superior al 50% de alumnado de origen extranjero. El profesorado identifica también cuáles son las principales situaciones conflictivas que tienen lugar en sus sesiones y justifica los motivos que las originan. Las técnicas para la obtención de los resultados han sido la entrevista semiestructurada y la observación no participante. Para el análisis de datos se ha llevado a cabo el análisis de contenido. Tras categorizar los diferentes conflictos identificados en el aula, el discurso del profesorado desmitifica la tradicional imagen conflictiva que se le asocia a la escuela multicultural, de la misma manera que culpa a las características del entorno social y a los problemas socioeconómicos de las familias como los principales causantes de los mismos, más allá del propio factor cultural del alumnado.
Resum: Aquest treball mostra les opinions del professorat d'educació física sobre la imatge social d'una escola multicultural quant a conflictivitat, a partir dels seus cinc anys d'experiència laboral en escoles amb més del 50% d'alumnat d'origen estranger. El professorat identifica també quines són les principals situacions conflictives que tenen lloc en les seves sessions i justifica els motius que les originen. Les tècniques per obtenir els resultats han estat l'entrevista semiestructurada i l'observació participant. Per analitzar les dades s'han analitzat els continguts. Després de categoritzar els diferents conflictes identificats a l'aula, el discurs del professorat desmitifica la tradicional imatge conflictiva que s'associa a l'escola multicultural, de la mateixa manera que culpa les característiques de l'entorn social i els problemes socioeconòmics de les famílies com els principals causants d'aquests, més enllà del factor cultural de l'alumnat.
Resum: This paper examines the opinions of physical education teachers regarding the social image of a multicultural school in terms of level of conflict. The teachers, who have more than five years of experience in primary schools with over 50% of foreign students, identify the conflicts that occur in the classroom and justify the main causes for them. The results were obtained using semi-structured interviews and non-participant observation, as well as data content analysis. After categorizing the different conflicts identified in the classroom, the teachers' discourse demystifies the traditional image of a conflictive, multicultural school, and blames the characteristics of the social environment and the socioeconomic problems of families as the main cause for these conflicts rather than the cultural factors pertaining to the students themselves.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Conflictos ; Educación física ; Escuela multicultural ; Profesorado de educación física ; Conflictes ; Educació física ; Escola multicultural ; Professorat d'educació física ; Conflicts ; Physical education ; Multicultural school ; Physical education teacher
Publicat a: Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 183-200 (Monográfico) , ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v55-n1-flores-prat-soler
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/348887
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/v55-n1-flores-prat-soler
DOI: 10.5565/rev/educar.975


18 p, 210.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2019-01-22, darrera modificació el 2023-01-16



   Favorit i Compartir