Lexical encapsulation and evaluation in parliamentary debate

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/84653
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Lexical encapsulation and evaluation in parliamentary debate
Título alternativo: Encapsulació lèxica i avaluació en el debat parlamentari
Autor/es: Ribera, Josep E. | Marín, Maria Josep
Palabras clave: Encapsulation | Lexical cohesion | Objectivation | Subjectivation | Parliamentary debate | Encapsulació | Cohesió lèxica | Objectivació | Subjectivació | Debat parlamentari
Área/s de conocimiento: Lengua Española | Lingüística General
Fecha de publicación: 2018
Editor: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Española, Lingüística General y Teoría de la Literatura
Cita bibliográfica: ELUA. Estudios de Lingüística. 2018, 32: 291-315. doi:10.14198/ELUA2018.32.13
Resumen: Lexical encapsulation consists of a series of abstract unspecific nouns (fact, plan...) referring to predicative antecedents. This study is based on a corpus of parliamentary debate in English, Catalan and Spanish (PD) and deals with encapsulation as a complex lexical cohesion device which allows the addressor to evaluate the information of the debates in various ways. Our work tries to highlight the role of lexical encapsulation to reflect the addressor’s positioning with respect to the topic discussed, and to establish whether there are outstanding cross-linguistic differences. In order to delimit the diverse evaluative strategies, an approach from the perspective of prototype theory is adopted, since there are fuzzy boundaries among the different evaluative operations observed. Firstly, the distinction between implicit and explicit evaluation is established. As for explicit evaluation, two different operations are described: objectivizing and subjectivizing encapsulation. The objectivizing one works as a subtle strategy of persuasion addressed mostly to the opponents, whereas the subjectivizing encapsulating structures point to rally the unconditional allies. The results show similar trends in the three languages due to the homogenizing potential of PD as a distinct genre of political discourse. | L’encapsulació lèxica consisteix en una sèrie de noms abstractes i inespecífics (com fet, pla...) que es refereixen a antecedents predicatius. A partir d’un corpus de debat parlamentari (DP) en anglès, català i espanyol, aquest estudi s’ocupa de l’encapsulació com a mecanisme de cohesió lèxica complex que permet a l’emissor avaluar el contingut dels debats de diverses maneres. El nostre treball vol posar en relleu el paper d’aquest mecanisme cohesiu a l’hora de reflectir el posicionament de l’emissor respecte del tema tractat i observar si hi ha diferències contrastives. Per tal de delimitar les diverses estratègies avaluatives, adoptem una perspectiva basada en la teoria de prototipus, atès que els límits entre les operacions avaluatives observades són difusos. En primer lloc, diferenciem l’avaluació implícita de l’explícita i, a continuació, establim dues estratègies diferents en relació amb l’avaluació explícita: l’encapsulació objectivadora i l’encapsulació subjetivadora. La primera funciona com una estratègia de persuasió subtil adreçada sobretot als oponents, mentre que la segona cerca encoratjar els aliats incondicionals. Els resultats mostren tendències similars en les tres llengües, explicables perquè el DP és un gènere de discurs polític amb trets propis.
Patrocinador/es: This research is part of the project Grampint (Grammar, Pragmatics and Multimodal Interaction, reference FFI2014-56258-P), funded by the Spanish Ministry of Economy and Competitiveness.
URI: https://doi.org/10.14198/ELUA2018.32.13 | http://hdl.handle.net/10045/84653
ISSN: 0212-7636 | 2171-6692 (Internet)
DOI: 10.14198/ELUA2018.32.13
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0
Revisión científica: si
Versión del editor: https://revistaelua.ua.es/
Aparece en las colecciones:ELUA. Estudios de Lingüística Universidad de Alicante - 2018, N. 32

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailELUA_32_13.pdf2,57 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons Creative Commons