Influence of the practice of Physical Activity on schoolchildren’s Aggressiveness-Harassment

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/77498
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Influence of the practice of Physical Activity on schoolchildren’s Aggressiveness-Harassment
Autor/es: Ubago-Jiménez, José Luis | Puertas-Molero, Pilar | González-Valero, Gabriel | Báez-Mirón, Federico
Palabras clave: Bullying | Physical activity | Physical education | Family and competition
Área/s de conocimiento: Educación Física y Deportiva
Fecha de publicación: 2018
Editor: Universidad de Alicante. Área de Educación Física y Deporte
Cita bibliográfica: Journal of Human Sport and Exercise. 2018, 13(Proc2): S484-S494. doi:10.14198/jhse.2018.13.Proc2.32
Resumen: Bullying is one of the main problems throughout the educational period in recent times. The objective of this study is to determine the relationship between the practice of Physical Activity and bullying amongst schoolchildren, using a questionnaire translated into Spanish and validated by expert judgment. In terms of results, there are statistically significant differences between children performing physical activity and bullying, with the main conclusion that the situations of bullying fluctuate according to age and the practice of Physical Activity.
URI: https://doi.org/10.14198/jhse.2018.13.Proc2.32 | http://hdl.handle.net/10045/77498
ISSN: 1988-5202
DOI: 10.14198/jhse.2018.13.Proc2.32
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0
Revisión científica: si
Versión del editor: https://www.jhse.ua.es/
Aparece en las colecciones:Journal of Human Sport and Exercise - 2018 - Spring Conferences of Sports Science

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailJHSE_13_Proc2_32.pdf294,7 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons Creative Commons