Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


De Piscator a César Vallejo: los primeros intentos de teatro proletario en español

    1. [1] Universidad Complutense de Madrid

      Universidad Complutense de Madrid

      Madrid, España

  • Localización: Impossibilia, ISSN-e 2174-2464, Nº. 15, 2018 (Ejemplar dedicado a: Literatura dramática, fenómenos espectaculares y artes visuales contemporáneas alemanas / coord. por Jara Martínez Valderas; Diego Palacio Enríquez (aut.)), págs. 20-37
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Piscator and César Vallejo: The beginnings of proletarian theater in Spanish
  • Enlaces
  • Resumen
    • The following article comparatively analyzes the theatrical theories ofErwin Piscator (Das politische Theater, 1968) and César Vallejo (El arte y la revolución, 1973)and their practical applications. It also attempts to locate César Vallejo’s theater within theparameters of political theater. Piscator, Vallejo and other authors of revolutionary dramapresent an ideological and aesthetic model in which the “new” proletarian aestheticsovercomes that of the bourgeoisie. This aesthetics lie in the utilization of the cinematograph,the interpretative techniques of collective characters, and the use of documentation from aproletariat perspective.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno