Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Trencant el model hegemònic. Actitud dels consumidors davant d’una oferta de diaris escrits en llengua valenciana

Silvia Marcos García

  • L’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana reconeix el castellà i el valencià com les dues llengües oficials del territori. No obstant això, aquesta última sempre ha estat relegada de molts àmbits. Entre els més importants es troben els mitjans de comunicació, on el seu ús és pràcticament nul degut, sobretot, al domini dels grans grups de comunicació aliens a la regió.

    Davant d’aquest panorama, aquest article té com a objectiu analitzar el context comunicatiu valencià i, especialment, la seva relació amb un agent en concret, el consumidor. Així, partint d’una enquesta quantitativa a diferents grups d’edat i sexe, s’examina la seva percepció del valencià, els seus hàbits en el consum de premsa i l’actitud davant d’una possible oferta de diaris en valencià.

    Com a resultat es demostra que, a pesar del fet que la societat es considera culpable de la situació de marginació que viu la llengua, mostra alhora una actitud completament positiva quant a la utilitat i importància del valencià i la seva utilització en la premsa. Especialment seran els joves qui recolzen aquesta última idea, un fet a destacar tenint en compte el seu baix nivell de lectura de diaris en paper.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus