Continuous evaluation in physics subjects of engineering degrees: results and conclusions

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/9617
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Continuous evaluation in physics subjects of engineering degrees: results and conclusions
Autor/es: Campo Bagatin, Adriano | Gallego, Sergi | Alvarez, Mariela L. | Yebra Calleja, María Soledad | Márquez, Andrés | Hernández Prados, Antonio | Marco, Amparo | Negueruela, Ignacio | Ortuño, Manuel | Rosa-Herranz, Julio | Torrejon, Jose M. | Beléndez, Augusto | Méndez Alcaraz, David Israel
Grupo/s de investigación o GITE: Holografía y Procesado Óptico | Astronomía y Astrofísica | Acústica Aplicada | Análisis y Procesado de Datos en Física de la Tierra
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Física, Ingeniería de Sistemas y Teoría de la Señal
Palabras clave: Physics education | Continuous evaluation | Engineering degrees
Área/s de conocimiento: Física Aplicada | Didáctica de las Ciencias Experimentales
Fecha de creación: 2008
Fecha de publicación: 3-mar-2008
Editor: International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Cita bibliográfica: CAMPO BAGATÍN, Adriano, et al. "Continuous evaluation in physics subjects of engineering degrees: results and conclusions". En: INTED2008 proceedings [Recurso electrónico] : International Technology, Education and Development Conference, Valencia (Spain), March 3th-5th, 2008. Valencia : IATED, 2008. ISBN 978-84-612-0190-7, pp. 281/1-4
Resumen: Since academic year 2003/2004 a series of modifications has been introduced in physics subjects of the Engineering degrees of the University of Alicante in order to achieve a continuous evaluation. The importance of continuous evaluation increases the students’ success, in particular in experimental subjects, where the level of abstraction needed for a correct comprehension is considerably high. In this work we have analyzed and evaluated the modifications introduced for the student’s continuous evaluation. We have compared results for the last three academic years with the previous ones using the standard evaluation methods. Finally, since the continuous evaluation activities are optional, we have analyzed the evolution of the student attitude to these new proofs and the results achieved at the end of the year. After analyzing these results, we can conclude that a continuous evaluation increases the student’s success in physics subjects. Furthermore, it is important to mention that the student’s active participation during the lectures has also increased. In this sense it is clear that a continuous evaluation forces the students to dedicate more time to study the subject.
URI: http://hdl.handle.net/10045/9617
ISBN: 978-84-612-0190-7 (Proceedings book) | 978-84-612-0192-1 (Abstracts book)
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/bookPart
Revisión científica: si
Aparece en las colecciones:INV - GHPO - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - Acústica Aplicada - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - Astrofísica Estelar - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - Astrofísica Estelar - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - Astronomía y Astrofísica - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - GIRS - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailINTED2008_Valencia_abstract401_2008.pdfAbstract71,17 kBAdobe PDFAbrir Vista previa
ThumbnailINTED2008_Valencia_paper281_2008.pdfPaper854,51 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.