Tàndems lingüístics: la continuïtat a una metodologia d’eficàcia contrastada

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/49705
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Tàndems lingüístics: la continuïtat a una metodologia d’eficàcia contrastada
Autor/es: Soriano Asensio, Joan Ignasi | Escandell, Dari
Grupo/s de investigación o GITE: Literatura Catalana Medieval (LICATMED) | Estudis Transversals: Literatura i altres Arts en les Cultures Mediterrànies | Recerca de la Literatura Contemporània
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Catalana
Palabras clave: Tàndems | Parelles lingüístiques | Competència oral | Educació | Pràctiques de conversa | Llengua catalana
Área/s de conocimiento: Filología Catalana
Fecha de publicación: 2015
Editor: Universidad de Alicante
Cita bibliográfica: XIII Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria [Recurso electrónico]: Nuevas estrategias organizativas y metodológicas en la formación universitaria para responder a la necesidad de adaptación y cambio = XIII Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària. Noves estratègies organitzatives i metodològiques en la formació universitària per a respondre a la necessitat d'adaptació i canvi / coordinadores, Mª Teresa Tortosa Ybáñez, José Daniel Alvarez Teruel, Neus Pellín Buades. Alicante : Universidad de Alicante, 2015. ISBN 978-84-606-8636-1, pp. 2675-2691
Resumen: Les pràctiques dels Tàndems de llengua, orientades a la millora de la competència comunicativa oral de l’alumnat que enceta els estudis de Mestre de la Facultat d’Educació de la Universitat d’Alacant (graus d’Educació Infantil i d’Educació Primària) amb dèficits manifestos d’expressió en valencià, han resultat una metodologia d’eficiència contrastada. Plantejades cursos enrere com a proposta d’innovació docent en el marc del projecte Xarxes d’Investigació en Docència Universitària de l’ICE, l’avaluació formativa entre l’alumnat participant en l’activitat ha estat sempre força satisfactòria. S’hi constava, amb tot, un dèficit: la falta de continuïtat en assignatures d’altres cursos. En aquest article donarem a conéixer els resultats d’aquesta anhelada continuïtat més enllà del primer curs dels estudis de Mestre. La metodologia fa un gir i passa del marc prefixat dins una única assignatura (Llengua catalana I per a l’educació infantil) a la transversalitat de cursos i matèries. N’avaluarem per tant el canvi d’orientació i la repercussió en relació amb l’increment competencial d’expressió oral.
URI: http://hdl.handle.net/10045/49705
ISBN: 978-84-606-8636-1
Idioma: cat
Tipo: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Derechos: © Del texto: los autores; © De esta edición: Universidad de Alicante, Vicerrectorado de Estudios, Formación y Calidad, Instituto de Ciencias de la Educación (ICE)
Versión del editor: http://hdl.handle.net/10045/48708
Aparece en las colecciones:INV - GRLC - Treballs sobre Literatura del Jo
Docencia - Redes ICE - Comunicaciones a Congresos, Conferencias, etc.
INV - LICATMED - Ponències i Comunicacions a Congressos, Conferències...
INV - ET - Comunicacions a Congresos, Conferències, etc.

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailXIII_Jornadas_Redes_201.pdf2,02 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.