In 1994 the German filmmaker Wim Wenders featured his particular cinematographic portrait of the Portuguese capital in his movie Lisbon Story. Now, after two decades, this paper is viewed as a reinterpretation of the significant elements (literal and metaphoric) involved in this exemplary work through its cross relations between image and sound. Thus, the aim of this research is to highlight the poetic dimension and creative value of these relationships from an interdisciplinary approach whose origin is in that heterodox and heterogeneous creation field identified as Sound Art.
Transcurridas dos décadas desde que el director alemán Wim Wenders realizara su particular retrato cinematográfico de la capital portuguesa con la película Lisbon Story (1994), este artículo se concibe como una relectura de los elementos significativos (literales y metafóricos) que intervienen en las relaciones transversales entre imagen y sonido presentes en esta obra ejemplar. El objetivo que persigue nuestra investigación es destacar la dimensión poética y el valor creativo de estas relaciones desde un enfoque interdisciplinar, cuyo origen se sitúa en ese otro heterodoxo y heterogéneo ámbito de creación al que identificamos como arte sonoro.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos os dereitos reservados