El rincón de la ciencia y la actitud hacia las ciencias en educación infantil
Statistics
Share
Metadata
Show full item recordAlternative title
The classroom science centre and the attitude toward science in early childhood education
Date
2016Source
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias - 2016, 13 (3) - pp. 643-666Abstract
La actitud hacia las ciencias de los niños de Educación Infantil ha sido poco estudiada cuando es una etapa
educativa muy importante. Este estudio la evalúa (pre-post), así como los aprendizajes, utilizando una forma
activa de enseñanza (Rincón de las ciencias). Han participado 60 niños (dos grupos: experimental y control)
comparando, además, por sexo. Los resultados muestran que los niños tienen una actitud muy alta, viéndose
notoriamente incrementada en aquellos que aprenden en este rincón. Los aprendizajes verbalizados por los niños
del grupo experimental son muy superiores, manifestando significación y adquisición de ciertos hábitos y
actitudes. No se hallan diferencias sexuales. Este Rincón se muestra como una estrategia de gran valor para el
aprendizaje y estimulación temprana de las ciencias. The attitude toward science of preschool children has been little studied even being a very important educational
stage. As well as the learning issue, this study assessed attitude after an active strategy of education: Classroom
science center. Sixty children participated (from two groups: experimental-control) and evaluated (pre-post).
Furthermore, sex has been considered. Results show that children have a very positive attitude toward science,
noticeably increased in those who learn within this strategy. Learnings verbalized by children in the experimental
group are much higher, highlighting its significance and the acquisition of certain habits and attitudes. No sex
differences have been determined. This Centre is displayed as a valuable strategy for early education and
stimulation of science.
Subjects
Educación Infantil; actitud hacia las ciencias; aprendizaje científico; metodología por rincones; rincón de las ciencias; Preschool education; attitude toward Sciences; scientific learning; learning centres methodology; classroom science centreCollections
- REurEdC nº 3 (2016) [15]