Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Mostrar o vendre idees pedagògiques: l´anàlisi de films propagandístics de l´inici del segle XX,

Nuria Padrós Tuneu, Eulàlia Collelldemont Pujadas, Pilar Prat Viñolas

  • català

    En aquesta comunicació es presenta l�anàlisi del film El segell pro infància, que va ser realitzat en el marc de la campanya que portava el mateix nom. El film, que té un marcat to propagandístic, tenia per objectiu recaptar fons per a la protecció de la infància i, alhora, provocar canvis en la manera d�assistir els infants. L�estudi dut a terme es pot considerar un estudi preliminar, atès que ha permès apropar-nos d�una manera diferent a les imatges insertes en audiovisuals, així com posar en joc noves categories d�anàlisi. D�aquesta manera, hem pogut comprovar que les estratègies utilitzades en el film responen clarament als objectius tant explícits com implícits de la producció i que, des d�una perspectiva actual, es poden considerar eficaces per canviar la conducta dels espectadors. D�altra banda, podem concloure que cal considerar els films com a font a estudiar per copsar com s�han construït els imaginaris que conformen l�educació.

  • English

    This paper focuses on the analysis of the propaganda film «El Segell Pro Infància». The film was produced in 1935 as part of a campaign. The purposes were to raise money to help the sick children and to promote new practices in children�s care. This is a preliminary study and it has been used in order to test the analysis form. Thus, we have found that the strategies used in the film are clearly linked with their purposes, both explicit and implicit, and that these strategies can be considered very effective to change the behavior of citizens. Moreover, we can conclude that films are an important source to study in which ways educational ideas and archetypes have been shaped and disseminated.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus