Web of Science: 1 cites, Google Scholar: cites
La realización de formación continua desde la perspectiva de la organización de aprendizaje
Gil López, Alfonso Jesús (Universidad de La Rioja)
Gallego Gil, Domingo José (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))

Títol variant: La realització de formació contínua des de la perspectiva de l'organització d'aprenentatge
Títol variant: Training from the learning organization perspective
Data: 2016
Resum: Las organizaciones de aprendizaje desarrollan una cultura que facilita la adquisición de conocimientos a todos sus miembros. Un medio significativo de aprendizaje en dichas organizaciones es el desarrollo de formación continua. Además, la realización de formación contribuye a garantizar la asimilación de conceptos nuevos a lo largo de toda la vida. En este trabajo, estudiamos las horas de instrucción anuales que llevan a cabo los empleados del sector vinícola del Rioja. Nos basamos en la información que facilitan las empresas del sector y la que señalan sus trabajadores. La técnica de recogida de datos ha sido la encuesta. Se realizan dos tipos de cuestionarios, uno de los cuales va destinado a los directivos y otro, a los trabajadores. Además, se llevan a cabo dos tipos de estudios, un análisis descriptivo y un contraste de hipótesis. El análisis descriptivo señala que los empleados del sector realizan un elevado número de horas de formación, superior a la media nacional. El contraste de hipótesis muestra que las funciones que realizan los empleados en la bodega y su nivel de educación son las variables que muestran unas diferencias más significativas.
Resum: Les organitzacions d'aprenentatge desenvolupen una cultura que facilita l'adquisició de coneixements a tots els seus membres. Un mitjà significatiu d'aprenentatge en aquestes organitzacions és el desenvolupament de formació contínua. A més, la realització de formació contribueix a garantir l'assimilació de conceptes nous al llarg de tota la vida. En el present treball, estudiem les hores d'instrucció anuals que duen a terme els empleats del sector vinícola del Rioja. Ho fem basant-nos en la informació que faciliten les empreses del sector i la que assenyalen els seus treballadors. La tècnica de recollida de dades ha estat l'enquesta. Es realitzen dos tipus de qüestionaris, l'un va destinat als directius i l'altre, als treballadors. A més, es duen a terme dos tipus d'estudis, una anàlisi descriptiva i un contrast d'hipòtesis. L'anàlisi descriptiva assenyala que els empleats del sector realitzen un elevat nombre d'hores de formació, superior a la mitjana nacional. El contrast d'hipòtesis mostra que les funcions que realitzen els empleats al celler i el seu nivell d'educació són les variables que mostren unes diferències més significatives.
Resum: From the learning organization perspective, organizations are learning contexts as they develop a culture that facilitates learning for all members of the organization. A learning tool in organizations is training, which in turn promotes lifelong learning. This work aims to analyze the continuous training of workers in the Rioja wine sector. Using information provided by the wineries and the workers themselves, we determine the hours these employees dedicate to training. Data was collected by means of a survey comprising two types of questionnaires: a first questionnaire for Rioja winery managers and a second questionnaire for workers. Descriptive analysis and hypothesis testing were conducted. The descriptive analysis reveals that wine industry employees dedicate a large number of hours to training, higher than the national average. Hypothesis testing shows that the tasks performed by the winery employees and level education are the variables that show most significant differences.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Formación continua ; Organización que aprende ; Aprendizaje organizacional ; Aprendizaje a lo largo de la vida ; Cultura de aprendizaje ; Formació contínua ; Organització que aprèn ; Aprenentatge organitzacional ; Aprenentatge al llarg de la vida ; Cultura d'aprenentatge ; Continuous training ; Learning organization ; Organizational learning ; Lifelong learning ; Learning culture
Publicat a: Educar, Vol. 52 Núm. 1 (2016) , p. 107-126 (Monográfico) , ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/302860
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v52-n1-gil-gallego
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/v52-n1-gil-gallego
DOI: 10.5565/rev/educar.701


Adreça original
20 p, 198.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2016-03-04, darrera modificació el 2022-12-14



   Favorit i Compartir