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Resumen de Meditations on Genre in Salman Rushdie’s Joseph Anton

Celia Margaret Wallhead Salway

  • español

    En la obra de Salman Rushdie Joseph Anton: A Memoir (2012), el narrador usa primera persona y luego tercera persona y salta desde el presente a su niñez. Une varios sub-géneros de autobiografía con una versión novelizada, con el énfasis sobre el concepto de contar historias.

    En el aspecto de autobiografía, estudiamos las implicaciones de “memoria”, la posibilidad de definir la obra como un ejemplo de “autre-biografía” inventada por J M Coetzee, o incluso de autobiografía “contra sí misma” de Roland Barthes. Como también se puede leer como una novela literaria o como una novela policíaca, el conjunto pide que lo llamemos híbrido, ya que todos estos factores de definición están presentes.

  • English

    In Salman Rushdie’s book Joseph Anton: A Memoir (2012), the narrator alternates between first-person and third-person and leaps from the present back to his childhood. He combines the sub-genres of life writing with a novelised account, stressing the concept of story. In the former, we study the implications of “memoir,” the possibility of defining the work as an example of J M Coetzee’s “autre-biography” or autobiography “against itself” à la Barthes.

    Through the contribution of the latter aspect, read as a literary novel and also a detective story, Rushdie has created a work in which all these apparently defining factors are present and which can therefore only be described as generically “hybrid.”


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