Google Scholar: cites
Los procesos creativos : el caso de un centro de diseño Web
Serrano Martínez, Cecilia (Universidad de Zaragoza)
Bergua Amores, José Ángel (Universidad de Zaragoza)

Títol variant: Els processos creatius : el cas d'un centre de disseny web
Títol variant: Creative processes : the case of a web design centre
Data: 2015
Resum: El artículo surge de un estudio etnográfico realizado durante nueve meses en un centro de programadores y diseñadores web. El objetivo es conocer los mecanismos y situaciones que se generan dentro del proceso creativo en un equipo de trabajo considerado como creativo. La hipótesis es que existen ciertos entornos de trabajo, que estimulan conexiones y modos de trabajar por medio de la creatividad (aplicando maneras de trabajar originales, imaginativas, resolutivas, etc). La investigación concluye que existe un equilibrio híbrido entre la vida profesional y el lugar de trabajo, lo cual es decisivo para la localización de los trabajadores creativos.
Resum: This paper is an ethnographic study carried out for nine months, from October 2012 to July 2013, in a centre of programmers and Web designers located in Zaragoza. The main objective is to know the mechanisms and situations generated in a creative process in a centre considered as creative. The main hypothesis is that creativity consists of a series of interconnected elements that enhance the performance of certain professional functions. Therefore, a second hypothesis is that certain workplaces encourage connections and creative ways of working. The research provides a number of characteristic elements of creativity and concludes that there is a hybrid work-life balance in a workplace, which is significant to the location choices of creative workers.
Resum: Aquest article sorgeix d'un estudi etnogràfic realitzat durant nou mesos, d'octubre de 2012 a juliol de 2013, en un centre de treball de programadors i dissenyadors web situat a Saragossa. L'objectiu és conèixer els mecanismes i situacions que es generen dins del procés creatiu en un equip de treball considerat com a creatiu. La nostra hipòtesi principal és que la creativitat està composta per una sèrie d'elements interconnectats, que afavoreixen la realització de determinades funcions professionals. Per això, una segona hipòtesi és que hi ha certs entorns de treball que estimulen connexions i maneres de treballar creatius. La investigació aporta una sèrie d'elements característics de la creativitat i conclou que hi ha un equilibri híbrid entre la vida professional i el lloc de treball, la qual cosa és decisiu per a la localització dels treballadors creatius.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Creativity ; Work ; Designers ; Programmers ; Ethnography ; Creativitat ; Treball ; Dissenyadors ; Programador ; Creatividad ; Trabajo ; Hibridaciones ; Etnografía
Publicat a: Grafica, Vol. 3 Núm. 5 (2015) , p. 13-27 (Investigación) , ISSN 2014-9298

Adreça original: https://revistes.uab.cat/grafica/article/view/v3-n5-serrano-bergua
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Grafica/article/view/285947
DOI: 10.5565/rev/grafica.22


16 p, 649.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > grafica
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-06-05, darrera modificació el 2022-11-08



   Favorit i Compartir