Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La transformació de la línia de Puigcerdà a l'ample de via europeu

  • Autores: Lluis Batlle i Gargallo
  • Localización: Annals de l'Institut d'Estudis Gironins, ISSN 0213-6228, Nº 54, 2013, págs. 565-602
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Partint de la necessitat de canviar a l’ample de via europeu la xarxa ferroviària de la península Ibèrica i el seu baix cost en valors relatius, aquest article estudia una manera concreta de fer-ho en el tram de Puigcerdà a Barcelona. Segons el tipus i l’edat de la via existent i altres característiques de cada trajecte, es determina el millor mètode operatori per fer el canvi d’ample de via. Tot seguit, es calcula el cost dinerari de les obres i la quantificació de les molèsties als viatgers. El conjunt permet obtenir una versió nova d’aquesta línia ferroviària de Puigcerdà a Barcelona des d’un punt de vista poc conegut.

    • English

      From the need of changing the rail network of the Iberian Peninsula to the European track gauge, and its low cost in relative values, this article studies a particular way of doing this in the section from Puigcerdà to Barcelona. Depending on the type and the age of the existing track and other characteristics of each little section, we determine the best operative method to make the change of gauge.Then the monetary cost of the works and the quantification of the troubles to travelers are calculated. The whole allows to get a new opinion of the railway line from Puigcerdà to Barcelona from a point of view that is little known.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno