Diseño de un sistema de evaluación del rendimiento ambiental en corredores de movilidad urbana
Visualitza/Obre
Cita com:
hdl:2099/14903
Tipus de documentArticle
Data publicació2014-06-25
EditorCentre de Política del Sòl i Valoracions - Universitat Politècnica de Catalunya
Condicions d'accésAccés obert
Llevat que s'hi indiqui el contrari, els
continguts d'aquesta obra estan subjectes a la llicència de Creative Commons
:
Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya
Abstract
Durante las últimas décadas ha existido un creciente interés por la dimensión ambiental de la movilidad urbana. De este modo, distintas técnicas de análisis y evaluación (EIA, EAE, Análisis Coste-Beneficio, Análisis del ciclo de vida, etc.) son utilizadas con el fin de reducir las posibles consecuencias ambientales de una intervención sobre la movilidad en nuestras ciudades. A pesar de que estas técnicas están ampliamente extendidas, existen evidencias que cuestionan su utilidad en el campo de la movilidad urbana, tanto por razones de procedimiento y/o forma, como por razones puramente técnicas o de fondo. Se explora aquí la conveniencia de utilizar métodos que pongan énfasis sobre la funcionalidad ambiental de proyectos de movilidad urbana en términos de rendimiento, como vía complementaria al uso de métodos de evaluación más convencionales. Para ello, se diseña y aplica un sistema de evaluación del rendimiento ambiental para corredores de movilidad urbana, incluyendo una aplicación práctica al caso del Área Metropolitana de Granada en España. Durant les últimes dècades ha existit un creixent interès per la dimensió ambiental de la mobilitat urbana. D’aquesta manera, diferents tècniques d’anàlisi i avaluació (EIA, EAE, Anàlisi Cost-Benefici, Anàlisi del cicle de la vida, etc.) són utilitzades amb la finalitat de reduir les possibles conseqüències ambientals d’una intervenció sobre la mobilitat a les nostres ciutats. Tot i que aquestes tècniques estan àmpliament esteses, existeixen evidències que qüestionen la seva utilitat en el camp de la mobilitat urbana, tant per raons de procediment y/o forma, com per raons purament tècniques o de fons. S’explora aquí la conveniència d’utilitzar mètodes que posin èmfasi sobre la funcionalitat ambiental de projectes de mobilitat urbana en termes de rendiment, com a via complementària a l’ús de mètodes d’avaluació més convencionals. Per això es dissenya i aplica un sistema d’avaluació del rendiment ambiental per corredors de mobilitat urbana, incloent una aplicació pràctica del cas de l’Àrea Metropolitana de Grana a Espanya. Over the last decades a growing interest regarding the environmental dimension of urban mobility has been experienced. Different environmental assessment techniques (EIA, SEA, Costs-Benefits analysis, vulnerability analysis, etc.) are frequently used to minimize environmental consequences of mobility projects on cities. Despite these techniques are widely extended, certain evidences show problems when confronted with complexity of urban mobility. This seems due to technical and conceptual reasons. The paper aims to gain insight into this problem through the study of evaluation methods orientated towards assessing the environmental performance of urban mobility. To illustrate and assess the worth of this hypothesis, an environmental performance system to assess urban transit corridors has been developed and applied on the real case of a metropolitan transit corridor in Granada (Spain).
CitacióSoria Lara, Julio Alberto, Valenzuela Montes, Luis Miguel. Diseño de un sistema de evaluación del rendimiento ambiental en corredores de movilidad urbana. A: "ACE: Architecture, City and Environment", Juny 2014, vol. 9, núm. 25, p. 43-68
Dipòsit legalB.43924-2006
ISSN1886-4805
Col·leccions
Fitxers | Descripció | Mida | Format | Visualitza |
---|---|---|---|---|
3621-503-2-RV.pdf | 1,446Mb | Visualitza/Obre |