Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Els diagnòstics tecnopedagògics de centre: instrument avalatiu multidimensional per a la incorporació estratègica de les TIC en els centres educatius

Miquel Àngel Prats i Fernández, Elena Sofía Ojando Pons

  • català

    En la societat del començament del segle XXI, caracteritzada com a societat del coneixement, la institució escolar no pot romandre aliena als ritmes del canvi actual, per la qual cosa la innovació constitueix una de les seves principals i prioritàries tasques. Aquesta innovació està estretament lligada a la introducció de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (en endavant TIC) en l�àmbit educatiu i és en aquest moment on apareix la necessitat dels centres educatius de rebre orientació i assessorament per tal de dissenyar els seus plans estratègics TIC a partir d�un diagnòstic tecnopedagògic personalitzat d�aquests. Per tant, aquest article pretén ser una primera aproximació a un model de diagnòstic tecnopedagògic que avaluï l�estat del centre quant a dotacions tecnològiques, processos d�innovació i usos de les TIC a l�aula, per part de professorat i alumnat, per mitjà d�una metodologia qualitativa i així poder determinar les accions i procediments adequats que permetin extrapolar el diagnòstic a altres centres i contextos educatius

  • English

    In the society of the early 21st century, characterised as the society of knowledge, the school institution cannot be alien to the pace of current changes. In this sense, innovation becomes one of its main priority tasks. This innovation is closely linked to the introduction of Information and Communication Technologies (hereafter ICT) in the educational field, and it is at this moment that the need emerges for educational centres to receive guidance and assessment in order to design their ICT strategic plans from a personalized techno-pedagogic diagnosis. Therefore, this article aims to be a first approach to a techno-pedagogic diagnosis model to assess the state of the centre concerning technological equipment, innovation processes, and use of ICT in the classroom by teachers and pupils, through a qualitative methodology, in order to determine the appropriate actions and procedures that allow us to extrapolate the diagnosis to other educational centres and contexts


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus