Estudi de cas sobre perspectives de gènere en els debats virtuals
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/13301
Título: | Estudi de cas sobre perspectives de gènere en els debats virtuals |
---|---|
Título alternativo: | Case study on gender perspectives in virtual debates | Estudio de caso sobre perspectivas de género en los debates virtuales |
Autor/es: | Gras Martí, Albert | Mora Torres, Elizabeth | López, Miguel Leonardo | Gras Velázquez, Àgueda |
Grupo/s de investigación o GITE: | Didáctica de las Ciencias y la Tecnología |
Centro, Departamento o Servicio: | Universidad de Alicante. Departamento de Física Aplicada |
Palabras clave: | Debats virtuals | Perspectives de gènere | Tutorització | Ensenyament en línia | Cursos de divulgació científica | Virtual debates | Gender issues | Tutoring | On-line teaching | Science dissemination |
Área/s de conocimiento: | Sociología |
Fecha de publicación: | dic-2009 |
Editor: | Universidad de Alicante. Centro de Estudios sobre la Mujer |
Cita bibliográfica: | GRAS MARTÍ, Albert, et al. “Estudi de cas sobre perspectives de gènere en els debats virtuals”. Feminismo/s. N. 14 (dic. 2009). ISSN 1696-8166, pp. 71-86 |
Resumen: | Una eina eficaç per a la innovació docent són els entorns de gestió d’aprenentatges, com ara l’aula virtual Moodle de tic@’t. Els espais virtuals faciliten la interacció, i en particular els debats, entre alumnes de totes les edats i amb diferents experiències educatives o professionals. En aquest estudi de cas sobre la perspectiva de gènere en debats virtuals, comprovem que les dones es mouen amb més facilitat per entorns virtuals, en ensenyaments no presencials, i les seues participacions en fòrums de debat estan més ben estructurades. Les dones es comuniquen millor en línia, amb major facilitat i millor suport documental, i són més capaços d’organitzar-se i de planificar el seu estudi. Les habilitats bàsiques d’autoregulació i de maneig dels temps sembla que estan poc desenvolupades en el cas dels homes joves, especialment en comparació amb les dones. | Environments for learning management, such as the virtual classroom Moodle de tic@’t, are effective tools for teaching innovation. Virtual spaces facilitate interaction, and in particular the discussions, among studens of all ages and with different educational or professional experiences. In this case study on gender in virtual debates, we see that women move easier in virtual environment and their participations in dicussion forums are better structured. Women communicate better online, more easily and with a better documentary support. They are more effective in organizing and planning their study. Basic skills of self and time management appear to be underdeveloped in the case of young men, especially in comparison with women. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/13301 | http://dx.doi.org/10.14198/fem.2009.14.05 |
ISSN: | 1696-8166 |
DOI: | 10.14198/fem.2009.14.05 |
Idioma: | cat |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/article |
Revisión científica: | si |
Aparece en las colecciones: | Feminismo/s - 2009, N. 14 - Género y nuevas tecnologías de la información... |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
Feminismos_14_05.pdf | 1,96 MB | Adobe PDF | Abrir Vista previa | |
Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.