Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Notas para una evaluación de la historia del currículum: estudio de los procesos de legitimación y cambio

Mariano González Delgado

  • español

    Este trabajo tienen como propósito realizar una revisión de lod principales enfoques que tienen por objeto de estudio la historia del curriculum escolar. Esta revisión versará sólo sobre aquellos elementos que nos permitan identificar y señalar la amnera en que los enfoques expuestos han tendido a explicar y deducir las formas en que se produce la construcción, legitimación y cambio del curriculum.

  • English

    This paper tries to realize a review of the principal approaches that study the history of the school curriculum. Nevertheless, this review will only deal with those elements that allow us to identify and indicate the way in which the approaches mentioned here have tended to explain and deduce the way in with construction, legitimization and curriculum change occurs. This aspect facilitates us not only to get focused in this debate, but also to develop a series of critiques and proposals —or alternative theoretical frame— that allows us to explain the complex processes of legitimization and change of the curriculum better than the perspectives we analyze here.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus